donderdag 13 juni 2019

13 juni 2019


Het begon allemaal met de match van de Rode Duivels tegen Kazachstan..
Waar ligt dat precies ? wilden mijn kleuters weten. 
Een wereldkaart moest het antwoord bieden.

En nu het bijna vakantie is, 
willen mijn bengels ook weten waarheen de reis van de klasgenootjes gaat..
 Italië ? Frankrijk ? Duitsland ? Spanje ? Moldavië .. of blijven ze lekker thuis ? 
We zoeken het allemaal op. 
Dat Italië de vorm van een laars heeft, is bijna niet te geloven. 
Grappig vinden ze het. 
Zijn er nog andere landen, juf ?
Oh ja er zijn er heel veel ! 
Mijn lessen aardrijkskunde komen goed van pas. 
Je hebt Australië waar de kangoeroes wonen.
In Italië hebben ze de lekkerste ijsjes en pizza's weet ik. 
In Frankrijk vind je lavendel - de bloemen die ook in onze schooltuin groeien. 
In China wonen dan weer Chinezen enz. 
Mamady weet er ook eentje - 
In Afrika wonen er bruine mensjes, net zoals ik. 
En ook dat is helemaal juist.😊

 Vandaag wordt iedereen onderworpen aan een puzzeltest !
Wie kan zelfstandig een puzzel van minimaal 36 stukken in elkaar puzzelen,
te bedenken dat alle stukken dezelfde vorm hebben maar verschillen van tekening.. 
Opperste concentratie vereist ! 
 Wie klaar is met de opdracht krijgt een 'vrijgeleide' om te spelen.
Trots komt Mamady zijn 'jaagstraal' tonen - 
zou dit misschien ook een 'straaljager' kunnen zijn ? 😊
Ja, dat is het.. !! 
 Deze keer geen speelgoed wassen na school. 
Ik moet dringend de overgangsgesprekken (die ik het voorbije weekend voorbereid heb)
 printen want morgen gaan we in 'conclaaf'
Wie schuift door en wie blijft nog een jaartje ?! 
Ik ben er helemaal klaar voor.. 
Tijdens deze gesprekken worden de kleuters opgevangen door een andere juf
want ik ben er even niet. (Lees : een hele voormiddag lang)
Ook de oudercontacten giet ik in een schema.
Jullie krijgen een aangepast uur, rekening houdend met kinderen in een andere klas en 
rekening houdend met ouders die pas later aanwezig kunnen zijn omwille van het werk. 

En natuurlijk is er nog de klasblog.. 
een korte verslaggeving vandaag want er is nog o zo veel te doen.  

Extra nieuwtje .. 

Op maandag zijn onze mini-Tandemklas en K3 op schoolreis
dus blijven juf Muriel en ik achter op school met de jongsten. 
Wij hebben onze schoolreis reeds gehad, een heerlijke speeldag op 'gehuurde' springkastelen. 
Uitzonderlijk is juf Shirley maandag ook afwezig en 
 zullen juf Muriel en ik de eerste kleuterklas verdelen onder ons tweetjes.

Op dinsdag stijgen de temperaturen .. eindelijk .. en daar maak ik dankbaar gebruik van
om nog een laatste project op de agenda te zetten voor alle kleuters.
Over enkele weken start de Tour de France. 
Le grand départ wordt gegeven in Brussel,
ter ere van Eddy Merckx die 50 jaar geleden zijn eerste eindzege van vijf stuks 
behaalde in de Tour van 1969
en de gele trui rond zijn schouders mocht dragen. 
En dat willen de Tandemtrappertjes vieren op de fiets ! 

Op dinsdag rijden alle kleuters samen "the yellow jersey Ride" in de Tandem. 
Breng je fiets mee naar school
 en trek een geel T-shirt aan zo alleen word je deelname officieel. 
We kleuren de Tandem samen geel !!!! 

Extra tip : Geen gele T-shirt .. een T-shirt van mama kan dienst doen als kleedje.😉
En ja, ook de juffen doen mee en zullen schitteren in een geel shirt. 
Misschien weten we de mama's en papa's te overtuigen 
om ook die dag een geel shirt aan te trekken... wij rekenen op jullie ! 

Mijn ontmoetingen met de 'gevederden' brengt juf Ilse op een idee. 
Ze stuurt me deze link door .. een fragment uit Mary Poppins. 
Laat dat nu mijn lievelingsfilm zijn met Julie Andrews.
"Feed the birds" .. 
alleen heb ik nog vele jaren te gaan voor ik de gezegende leeftijd bereik van deze dame😉
Ooit komt het er nog van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten