zondag 2 juni 2019

3 juni 2019

Het voorbije weekend presteerde de zon overuren en dat merk je aan alles in de schooltuin.
Voor het eerst dit voorjaar bloeit er een klaproos.. heel mooi ! 
En de bessen kleuren eindelijk 'rood'.. 
Wat volgt is een kwaliteitscontrole door de kleuters. 
Resultaat van deze controle : Té zuur, nog even laten rijpen ! 
Ik hoop dat de vogels onze bessen niet in het vizier krijgen of er valt niks meer te proeven😉
 Meteen geef ik mijn kleuters een wijze les mee .. proef nooit zomaar bessen, 
tenzij de juf het toelaat ! 
Die les hebben ze allemaal begrepen. 
Geldt dit ook voor chocoladetaart ? vraagt Mamady.
Hoezo ? vraag ik. 
Ik heb er veel te veel van gegeten en nu zit mijn buik nog steeds vol. 😁😁😁
Er groeit nog meer in kleutertuin - de Tandem. 
Onze groentemannetjes  hebben haar gekregen en ook dit is eetbaar.

Tijdens het kringgesprek heeft Niene nog een nieuwtje ! 
Juf, ik ben naar de koers geweest, roept ze enthousiast
..en ze waren met veel, vervolgt ze. 
Ik was er ook, zegt Mathis S. 
Mooi zo ! 
Zelfs tijdens een verlengd weekend 
gaan kleuters op pad voor het goede doel.(1000 km voor kom op tegen kanker)💖💖💖

Wat zullen we vandaag doen ? vraagt er eentje. 
Ik weet het ! plaag ik. 
We verkleden ons als superhelden !

Iedereen is dolenthousiast ! 
Joepie, een verkleedpartijtje ! 
Kies een pak en stap in je rol als superheld ! geef ik hen mee. 
Zal je ons helpen ? vraagt Emiel. 
Neen, alleen als ik zin heb ! zeg ik lachend. 
Radion krijgt het op zijn heupen .. Waarom zeg je dat toch ? 
Mamady denkt het te weten :  
Misschien is de juf vandaag gewoon een beetje lui, Radion. 
Hier heb ik niet van terug 😃
In elk geval, ik houd woord en help niet !
En als juf niet wil helpen 
dan vind je zeker en vast een 'lief' klasgenootje die een handje toesteekt.



Superhelden in de Tandem ?? 
Zeker weten !! 
Deel 1 van ons project is klaar .. woensdag bewerken we onze foto via Media.
Het eindresultaat kan je binnenkort zien op deze blog. 









Een hele dag werken we flink door : foto's maken, een tekening tekenen en 
natuurlijk is er even tijd om te spelen. 
Zoals hier met de plasticine.. er worden flinke klauwen gemaakt voor sterke superhelden.
Waar halen ze het toch ?!  Zo te zien hebben mijn kleuters een rijke fantasie.
Vooraleer we de schooldag afsluiten sleuren we nog alle tafels en stoelen de speelzaal in, 
voor het ontbijt van woensdag. 
Want morgen hebben we geen tijd te verliezen - wij gaan op ontdekkingsreis.

Nog even dit ..  
Morgen wordt het "onze" dag, 
een échte speeldag 
voor groot (zoals de juf) en klein (zoals de kleuters)
De temperaturen worden zacht, alleen de neerslag kan ons parten spelen. 
Laat ons hopen dat de weergoden ons goed gezind zijn
 en de neerslag sparen voor een later tijdstip (lees ; naschools) 
Vergeet die picknick niet en neem toch maar die regenjas mee, 
je weet maar nooit. 

Na de laatste teamvergadering zijn we vandaag toe aan de allerlaatste personeelsvergadering😀
Eentje van lange duur met een pedagogisch luik. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten