woensdag 26 juni 2019

26 juni 2019


Doorschuifdag in de Tandem ! 

Onze K3-tjes maken dé sprong naar het eerste leerjaar. 
Samen met hun ouders krijgen ze een afscheidsontbijt aangeboden door de directeur !
De kleuters nemen afscheid van hun kleutertijd.
Vanaf 1 september zijn ze niet langer 'kleuter' meer. 
We zullen hen missen, het is een toffe bende !
Alle kleuters trekken in stoet naar de lagere school en daar volgt dé sprong. 
Het gaat jullie goed !  

Mijn K2-tjes maken ook 'een' sprong, niet dé sprong 
maar ook zij vertrekken .. naar de derde kleuterklas. 
Wat worden ze snel groot ! Ik weet nu al dat ik hen ook zal missen.
We hadden een fijn schooljaar samen ! 
16 kleuters tekenen present in de tweede kleuterklas,
anderen hebben een dagje vrij genomen.
Op 1 september starten we met 21 (kleine) kleuters in K2. 
Vandaag maken we al even kennis met elkaar. 
Daar wordt aan de deur geklopt .. (en neen, het is de Sint niet😉) 
Deze leerlingen van het 6de leerjaar vieren ook hun afscheid -
 zij maken dé sprong naar de middelbare school. 
Vooraleer zij de deur achter zich dicht trekken, 
verrassen ze 'hun' kleuterjuf met een gezond ontbijt ! 
Zo leuk ! 
Een pak leuke herinneringen krijg ik er gratis bovenop
.. Juf Tania, weet je nog ... En of ik het nog weet. 
Mijn (toekomstige) kleutertjes zijn echte fijnproevers. 
Krijgen wij ook ontbijt, juf Tania ?!? 
En wat doet een juf dan ?! 
Het ontbijt is voor de kinderen.
 Ik ben al blij met een glas fruitsap. 





En na deze snelle hap, gaan we terug naar de klas.. lekker spelen en hoekjes ontdekken .. 




Het is woensdag en er is nog heel wat te doen. 
Deze avond is er proclamatie voor de 6de jaars. 
Deze gaat door op 'la pelouse' 
Wij zetten alvast voor de genodigden een stoel klaar. 

De verkoop van klasfoto's wordt afgesloten. 
De centen worden naar de bank gebracht. 

Ook de bestelling voor het nieuwe schooljaar moet vandaag nog binnen. 
Dus werk ik deze middag ijverig aan een inventaris en geef ik de bestelling online in. 

En ook de evaluatie van het oudercontact schrijf ik netjes neer in het kindvolgsysteem.

Morgen rest ons alleen nog een immens groot feest voor alle kleuters. 
Wij eten voor een laatste keer samen frietjes en verliezen ons daarna in de Tandemrock ! 

Tot morgen allemaal ! 
Juf Tania 

Proclamatie 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten