maandag 17 juni 2019

17 juni 2019



Het wordt een schitterende dag en dus hebben de juffen van de kleuterklasjes 
veel plannen op de agenda staan. 
De mini-tandemklas en K3 trekken er vandaag even tussenuit. 
Zij ondernemen een schoolreis naar 'Harry- Malta' zoals Mamady deze ochtend vertelt. 
En hij kan het weten want zijn zus reist mee. 😉

Ook Niene heeft weer een verhaal te vertellen : 
Juf Tania, ik ben weer gevallen met mijn fiets ! 
Niene toch, met één hand gestuurd ? vraag ik.
Of reed je met je ogen dicht ? vraagt Mathis. 😮

Vandaag hebben juf Muriel en ik de hele kleutertuin voor ons alleen
maar dan wel met 3 klassen, want op maandag werkt juf Joke niet. 
Gelukkig tovert de directeur een extra hulplijn uit zijn hoed. 
Meester Gilles komt 3 lestijden LO geven aan de kleinsten. 
Zo hebben wij even tijd om te ademen. 

Onze eerste opdracht bestaat erin om alle kleuters in te smeren.
Smeer je in, smeer je in, van hier tot aan je kin .. zingt kapitein Winokio
en dat is wat we exact doen.

Omdat het mooi weer is, willen we even later buiten een stuk fruit eten.
Een goed plan, lijkt me. 
Blijkbaar zijn we niet alleen met onze plannen..
de klusjesmannen vinden het hoogtijd om enkele sparren neer te leggen. 
Ook deze oude reuzen moet eraan geloven .. jammer .. 

 We zoeken en vinden een rustig plekje, groot genoeg om met 60 kleuters in de schaduw te genieten van deze mooie dag. 
Na het lekkere tussendoortje worden alle kleuters op de pot gezet. 
En dan is het alweer tijd voor de refter. 
Ik loop een refter en help waar ik kan. 
Juf Anne, kleuterjuf op rust beloofde een handje te komen toesteken 
maar verkijkt zich een uur op de klok.
Net als ik uit de refter kom gerold, is ze er. 
Dat heb je nu met gepensioneerden, grap ik .. ze kennen de werkuren niet meer 😉
Tijdens mijn korte middagpauze houdt ze me gezelschap en 
kijkt of ik mijn volledige brooddoos leeg eet.
En dan schiet juf Anne in actie.
Samen met mijn kleuters knutselt en schildert ze de mooiste vis van de zee. 
Ik kan het tempo amper bijbenen. 
Maar dat het mooi wordt, weet ik zeker. 



Na een zware werkdag - sommigen hebben last van de eerste warmte-
 is het echt wel tijd voor iets verfrissends.
Een ijsje ?? 
Bijna juist .. 
vorige vrijdag hebben we de kaasjes ingevroren en 
vandaag smullen we een lekker fruit-kaas-ijsje. 





Op het einde van de schooldag, krijg ik een cadeautje .. van Ivanka .. 
Dank je wel ! 


Belangrijk bericht : 
De klasfoto is er .. voor € 3.00 is hij van jou ..
Breng zo snel mogelijk het bedrag mee in gesloten omslag 
en per kerende post ontvang je dan jouw klasfoto .. een fijne herinnering !

Vergeet niet .. op dinsdag 18 juni kleurt de Tanden 'geel' 
Breng je fiets mee, trek je geel shirt aan
want wij rijden l' étappe du maillot jaune. ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten