zondag 2 juni 2019

5 juni 2019



Wat worden wij toch verwend !! 
Na een wekelijkse portie vers fruit bieden
mama en papa Vitamientje alle kleuters tgv het huwelijk van hun oudste dochter
een heerlijk ontbijt aan. 
(Alleen voor kleuters, niet voor mama's en papa's) 
Ook vandaag zijn we stipt om 8.40 uur aanwezig op school. 


Na een heerlijke nacht moet ik deze morgen alweer vroeg uit bed. 
En voelde ik me gisteren nog als een kleuter van 5,
dan voel ik me vandaag wel iets ouder .. wat doen mijn benen pijn !! 
Te wild gesprongen op de springkastelen maar het was o zo leuk. 


Om 7.45 uur heb ik een afspraak op school met mama en papa Vitamientje. 
Er wordt heel veel eten aangesleurd en het blijft maar komen .. 
dit wordt een luxe-ontbijt .. ongezien in de Tandem !

 Bruin brood, wit brood , mini-sandwiches, gewone sandwiches,
 kaas, choco, dozen cornflakes,pudding, platte kaas, 
bananen, appelen, 
water, fruitsap, melk .. 
voor elk wat wils..
En de kleuters ? 
Die schuiven met plezier aan !

Tot Radion een kleine paniekaanval voelt opkomen 
Juf Tania, wat moet ik eerst opeten ? 😃
Dit is nu een luxe-ontbijt, leg ik uit .. je kiest maar ! 
Radion kan het bijna niet geloven en stamelt maar wat .. wow !! 
Er is zoveel te proeven dat het een ontbijt van lange duur wordt. 
Onze kleuters worden op hun wenken bediend.





Mama en papa Vitamientje steken heel graag een handje toe aan de ontbijttafel van de allerkleinsten.
Ze helpen hen met het uitlepelen van de pudding/platte kaas. 
De oudsten kunnen het natuurlijk helemaal zelf !
Het is heerlijk om hen allemaal zo te zien genieten. 
Dit is "feest" ten top !





Pas om 10.20 uur verlaten we de ontbijttafel.
Even de beentjes strekken.
De juffen ruimen ondertussen de feestzaal op 
en de tafels en stoelen verhuizen opnieuw naar de klassen.
Er is nog heel wat over, zeker nog om 2 extra ontbijten te serveren. 

Eenmaal terug in de klas wacht me een verrassing. 
Emiel beweert een geschenk voor mij mee te hebben. 
Eigenlijk is het een fopjesdoos van mijn papa voor jou, lacht hij.
Ah zo zit dat dus !! speel ik het verhaal mee. Een lege doos dus ? vraag ik nog. 
Neen, het is iets wit ! weet Emiel. 
Ik maak het pakket snel open .. isomovlokken.. 
Misschien zit er toch iets verborgen in de doos ! zeg ik nog.
De nieuwsgierigheid van mijn kleuters is gewekt. 
Ik zoek met mijn handen in de vlokken op zoek naar .. ja, naar wat eigenlijk ??
Ze komen steeds dichterbij en als ze werkelijk bijna met hun neus in de doos zitten,
gooi ik de vlokken wild in het rond. 
😉😁
Voila, dat is wat ik doe met een fopjesdoos. 
De kleuters gieren het uit en Emiel belooft me alles aan papa te vertellen. 

En dan was er nog .. 
Ik heb iets met 'gevederden' (lees ; vogels) 
Kwam er vorig jaar na school zomaar een duif op de evacuatiedeur zitten in mijn klas ..
(zie foto juni 2018) 

.. dan zit er deze middag een vogel voor het raam van mijn auto. 
Is me dat schrikken !! 
 Geloof je me niet ?? 
Ik heb het plaatje vastgelegd .. 
Ik vermoed dat ze een lift wou 😀
Voortaan heeft Franciscus afgedaan als dierenvriend op de kalender.
Volgend jaar sta ik op 4 oktober op de kalender als de patroonheilige van de dieren 😉

Het is (alweer) woensdag .. 
we hebben vrij deze namiddag of toch niet ? 
De kalender is goed gevuld voor de maand juni (en dit alleen voor school al) 
Fijne woensdagnamiddag ! 

En vergeet niet .. morgen klasfoto ! 
Zorg dat je erbij bent ! 

1 opmerking:

  1. Ook bij ons kwam de schoolfotograaf langs voor de klasfoto !
    dat moet wel lukken dat het op dezelfde dag is!
    Beetje frisjes ...maar de zon scheen...wij konden de klasfoto op de groene speeltuin maken !

    BeantwoordenVerwijderen