woensdag 9 januari 2019

9 januari 2019


Schooldag drie van het nieuwe jaar en het gaat niet goed met de kleuterjuffen.
Juf Muriel en ik kleuren 'blauw' en herstellen elk van een val. 😉
Juf Kelly meldt zich ziek vandaag..
Jammer voor haar 
maar ik ben blij enkele kleuters van vorig schooljaar bij me in de klas te hebben. 
Cynthia, Eduardo, Sabri en Korneel komen vandaag met ons meespelen. 
Juf Kelly wensen we een spoedig herstel. 

Ook voor de K3-tjes vertel ik het verhaaltje over de grote oma-talentenshow. 
Iedereen luistert aandachtig !
 Gelukkig maar ! 

Na de eerste voorleesronde, volgt een tweede .. eentje vol fouten.
Wie ontdekt de fout ? 
De kleuters vinden dit hilarisch en zo weet ik meteen wie heel aandachtig geluisterd heeft. 
Een dikke pluim voor iedereen, 10/10 en een dikke kus van de juf ! 

In de les muzische vorming-beeld draait het deze week allemaal om kleuren
en cirkels .. 
Wie schildert een cirkel en welke kleur kiezen we. 
Meteen een strikte schrijfoefening. 




Herken je de figuren ? De  felle kleuren ? 
Ik wed dat ene Kandinsky deze ook al eens gezien heeft.😊

Mijn kleuters houden het voorlopig op kleur en vorm .. Kandinsky komt later op de proppen. 
Benieuwd wie de link ontdekt tussen 'onze' kunstwerken en die van de echte kunstenaar. 





Wie niet in het kunstatelier aan de slag is, speelt in de hoeken. 
Korneel en Eduardo hebben bouwplannen.
Zij willen een treinspoor in de vorm van een cirkel en brug. 

Succes jongens !
 Niet eenvoudig maar de aanhouder wint.
Het wordt passen en meten, opbouwen en afbreken .. een hele morgen lang,
maar het eindresultaat mag er zijn. 
Juf Tania, kom je even kijken vraagt Korneel.
Jammer genoeg heb ik van het eindresultaat geen foto's gemaakt - dom van me.
De zandtafel wordt aangevuld met een emmer water, nu hebben we kleefzand en 
met dit zand kan je vormen afdrukken -wat een ontdekking.
Julius werkt ijverig aan een puzzel. Na wat zoekwerk is ook hij klaar.
 Flink zo ! 
In de bouwhoek probeert men een cirkelvormige constructie te maken, 
heel moeilijk als alle blokken hoeken hebben natuurlijk 😊
De nieuwe kleuters krijgen maar niet genoeg van de kerstsfeer. 
Zij zetten de kerstmarkt op en vullen heel geduldig de kraampjes met allerlei kerstspullen.

En omdat woensdag slechts een halve schooldag omvat, sluiten we de boeken om 12.15 uur.
Iedereen kan naar huis.

 Juf ruimt de klas op en veegt alles netjes bij elkaar. 
Tot morgen voor nog meer Tandem-nieuws. 

Oproep .. oproep .. oproep .. oproep .. 

Wij zoeken : Papieren zakjes groot en klein ! 
 (Paris XL - draagtassen uit de kledingwinkel/schoenenwinkel ..)

Bezorg ze ons zo snel mogelijk aub. Dank je. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten