dinsdag 8 januari 2019

8 januari 2019


Deze morgen vertel ik alles over mijn val van gisteren.
Heb je pijn ? vraagt er eentje. 
Een beetje, antwoord ik eerlijk. 
Mijn knieën zien blauw, zeg ik nog.
Waarop Raymon zegt : Blauw is mijn lievelingskleur hoor, juf ! 
Dit kan tellen als troost, Raymon😁

Verhaaltjestijd met de grote oma-talentenshow

Volgende week wordt op school een grote talentenshow voor grootouders gehouden.
Sommige oma's kunnen goed koken,
er is een opa die prachtig kan schilderen, 
anderen kunnen geweldig dansen.
Maar Jeremy's oma is helemaal nergens goed in. 

Of wel ? 

Meteen krijgen mijn kleuters een geheime opdracht : 
Waar is jouw oma/opa goed in ? 

Beste oma/opa, 
Als jouw kleinkind  je de komende dagen op de rooster legt, weet je meteen wat dit betekent. 
Haal jullie beste talent(en) boven en laat het ons weten.

Mamady vindt het een hele opgave maar waar hij goed in is, 
weet hij meteen te vertellen : inline skaten !! 😉




Mijn kleuters zijn goed in spelen met kleur.
Over enkele dagen zal blijken dat nog iemand sterk is in spelen met kleur, lijnen en vormen.. maar ook dat blijft nog even geheim ! 






En dan was er nog .. 
Vandaag brengen mijn collega's mijn valpartijen onder de aandacht. 
16 oktober 2017 zakte je door een strandstoel op je rug, zegt juf Kelly
 .. Heel pijnlijk die gekneusde wervels, dat herinner ik me nog ! 
Juni 2018 - tijdens de opwarming voor het WK-voetbal kwam je eveneens ten val. zegt juf Ilse.
.. Tja, zo ben ik .. ik smijt me altijd helemaal !
7 december 2018 nam je ook een duik bij het bewonderen van je kerstboom ! vult juf Joke aan.
.. Tja, ik was die bank vergeten die er al jaren staat, grap ik ! Kan gebeuren hé.
7 januari 2019 ging je er weer bij liggen, lacht juf Muriel. 
Zijn er camerabeelden ? vraagt juf Joke uitermate geïnteresseerd. 
.. Ik hoop van niet .. antwoord ik eerlijk .. zou geen zicht zijn.. 

Iedereen ligt in een deuk. 

Even later is het zover !
Ik heb het altijd geweten .. ik heb een voorbeeldfunctie .. niemand die me gelooft.

Niet alleen de regering valt als ik val,
maar ook juf Muriel volgt mijn voorbeeld.
Zij volgt me altijd en overal .. wat een collega 😊
Collega's door dik en dun - zo hoort het. 
Ik bedenk dat juf Anne dit ook voorhad. 
Zo vloog ze eens van de draaimolen in het vers gemaaid gras.
 Heb ik gelachen. 
Toch ben ik blij dat die draaimolen weg is .. ik zou de volgende zijn, vrees ik. 

Deze namiddag - tijdens de les muzische vorming ; muziek
gaat ze naast haar stoel zitten. 
Vol schroom stapt ze mijn klas binnen-helemaal ondersteboven van het gebeurde : 
Heb je even ? Wil je eens kijken naar mijn rug ? vraagt juf Muriel. 
Ik ben nog geen 40 en ik val nu al ..
Ze is duidelijk ongerust.
 
Ik zie een geschaafde rug en een opkomende bloeduitstorting.
Ik laat de ijszakjes aanrukken - dit moet de bloeduitstorting beperken. 
Hopelijk valt het mee, juf Muriel. 
Wie volgt mijn voorbeeld nog ? 😉😀Nog kandidaten ? 


 

3 opmerkingen:

  1. Ook ik ben sterk in het spelen met kleuren en lijnen, vooral op op het eigen lichaam. Een streepje op de rug en wat versierd met wat blauw errond. Ik treed volledig in de voetsporen van Juf Tania en doen ook een valletje....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klein detail.... ik werd geduwd.... Door wie.... ik verdenk nog steeds de schrijver van deze blog... hahahaha... ik had morsdood kunnen zijn. XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh neen,nu neem je werkelijk een loopje met de waarheid, beste collega .. foei !

    BeantwoordenVerwijderen