woensdag 23 januari 2019

23 januari 2019

Deze morgen worden we wakker in winter-wonderland.
Wat is het mooi buiten - alles is bedekt met een laagje sneeuw.
De sneeuwvlokken vallen rustig uit de lucht. 
De straat zit verborgen onder een egaal wit sneeuwtapijt.
Op de takken van de bomen zit een laagje sneeuw..
Mooi om te zien ! 
Zo hoort de winter er uit te zien.
Als ik uit huis stap, lijkt het wel of ik in een ouderwetse kerst-postkaart stap. 
Alles is wit !
Ik groet de buren die de stoep sneeuwvrij maken. 
Ook de strooidiensten zijn vroeg op post 
en ik baan me een weg richting Eeklo, stapvoets..
Dit  is werkelijk genieten ! 
Ik zet een kerstmuziekje op dat me gezelschap moet houden op weg naar school.
De weg naar Eeklo lijkt eindeloos. 


Vandaag worden de oma's en opa's in de bloemetjes gezet op school.
Zij zijn onze VIP-gasten.
Een sneeuw-editie van het grootouderfeest .. dat is nieuw ! 
Er is nog heel wat te doen ..dus kan ik er best snel aan beginnen.

Het is nog heel vroeg als ik op school aankom. 
Ook de Tandem schittert onder een laagje sneeuw ! 











En al is het koud buiten ..
 binnen is het lekker warm en de lichtjes brengen extra sfeer zo vroeg in de morgen.
Nu is het nog stil op de Tandem ..
maar niet voor lang meer 
want straks genieten we met zijn allen van een pak sneeuwpret.
Ik zet de slee alvast buiten. 

Om 8.25 uur zwaait de schoolpoort open.
De kleuters stappen joelend de schoolpoort binnen.
Ze hebben er duidelijk zin in en zij niet alleen ..
Er ontstaat zelfs een sneeuwballengevecht aan de schoolpoort tussen 
enerzijds de mama's en papa's / oma's en opa's 
en anderzijds de juffen / de kleuters.  

Sommigen komen met de slee naar school,
anderen komen met de fiets !
Jagen zij een loopbaan als veldrijder na ? πŸ˜‰

In elk geval, we amuseren ons te pletter en al gauw blijkt het toezicht uit te lopen.








Na de winterpret in de sneeuw leggen we alle mutsen, sjaals en wanten 
vakkundig te drogen op de verwarming 
zodat alles klaar is voor nog meer buitenpret later ! 

Vertel je ons nu nog een kerstverhaal ? vraagt Radion. 
Ik weet het zeker, mijn kleuters zijn 'kerst-gek' ! 
Tijdens een opdracht -eerder deze week- zongen ze uit volle borst Jingle Bells.πŸŽ„πŸŽ„πŸŽ„πŸŽ„
Mijn kerstboom staat al lang niet meer maar een kerstlied (???) - moet kunnen ..
dus daar gaan we .. op algemeen verzoek 'Jingle Bells' in K1/K2 in januari.πŸ˜€
En een plaatje van de kerstboom krijgen jullie er gratis bovenop


 Na een hapje en een drankje verzamel ik mijn kleuters en 
trekken we richting vernieuwde feestzaal.
Daar wachten de grootouders ons op. 
Via een video-boodschap krijgen de grootouders een welkomstwoord
 van de directeur die in  Engeland verblijft.

Vervolgens is er een kennismaking met kunstenaars Kandinsky en Mondriaan.
Een overzicht van de kunstweken in alle kleuterklasjes adh van foto's








En dan verschijnen onze sterren op het podium en showen de Mondriaan en Kandinsky-collectie.
Aarzelend stappen ze het podium op .. zoveel 'kijk'-ogen.
Maar als plots een spontaan applaus losbreekt, is er geen houden aan.
Kleuters zwaaien enthousiast hun oma/opa toe.  

Tenslotte spelen we een spelletje kunstzaken.
Aan de hand van een omschrijving door de kleuters
raden de grootouders over welk kunstwerk de kleuters het hebben. 

En na dit alles worden de grootouders uitgenodigd
in de kleuterafdeling om het glas te heffen op het grootouderfeest. 

Beste grootouders,
Jullie zijn werkelijk fantastisch .. 
Jullie kleinkinderen houden van jullie ..
Oma en opa zijn zo belangrijk in hun nog jonge leven. 

Oma en opa hebben altijd tijd voor hen. 
Bij oma en opa is er altijd iets te beleven  ..
Samen pannenkoeken bakken, 
samen een gezelschapsspel spelen,
samen op stap naar het bos,
samen zingen,
verhaaltjes voorlezen.. 
Elk kind heeft wel één of andere leuke herinnering te vertellen.
Daarom .. 
1000 x dank je wel, namens onze allerkleinsten. 
Dit was jullie dagπŸŒ»πŸŒΌπŸŒ»πŸŒΌπŸŒ»πŸ’–πŸ’–πŸ’– 
Hopelijk vonden jullie het fijn bij ons op de Tandem. 

Jammer genoeg hadden we handen tekort 
en konden er geen foto's gemaakt worden door de juffen.
Of toch ? Dank je juf Muriel voor de foto's πŸ˜‰

Geen opmerkingen:

Een reactie posten