dinsdag 22 januari 2019

22 januari 2019

Als de eerste sneeuw valt in de Tandem ..


Als de eerste sneeuw valt in de Tandem dan kan de pret niet op.

Wanneer kunnen we buiten spelen ? vraagt er eentje.
Ik geef een duidelijk antwoord : 
Als alle auto's wit kleuren en de speelplaats onder een sneeuwdeken verborgen zit.
Mijn kleuters volgen de neerslaghoeveelheid met grote ogen op. 
Eerst valt de sneeuw zachtjes maar als de vlokjes massaal uit de lucht vallen,
stijgt ook het jeugdig enthousiasme. 
Om 9.20 uur is het eindelijk zover ! 
De speelplaats ligt verborgen onder een sneeuwtapijt.
Komaan juf .. Hop naar buiten .. 
Ze hebben er zin in mijn kleintjes. 

En als de juf nog eens de slee opdiept dan pas is er onvergetelijke sneeuwpret. 














10 minuten lang spelen de kleuters in de sneeuw.. en dan is er turnen.. 
Na de les LO leggen we de laatste hand aan de voorbereiding van ons grootouderfeest. 

De kunstwerken liggen klaar, netjes ingekaderd !
De juf maakte een hele fotoreportage die juf Ilse netjes verwerkt tot een digitale presentatie. 
Ook experimenteerde de juf met een filmopname waarbij de kleuters de vertellers van dienst zijn ! 
Zelfs de directeur kreeg een opdracht van mij .. 
"Spreek een video-boodschap in vanuit Londen" 
De opname werd gisteren gemaakt (in Belgiรซ),
vandaag werd de directeur in een decor gezet maar dat krijgen jullie later te zien .. en hij ook ๐Ÿ˜€



Wie het koud heeft, kan even opwarmen bij de verwarming onder een dekentje.


Tijdens de middagpauze gaan juf Kelly (K3) en juf Ilse (K2/3) het digitale luik uittesten. 
Ik werk aan de opbouw van een mini-tentoonstelling. 
Ook de glazen voor de vernissage moeten gehaald worden - 
door de sneeuw rijd ik met de bolderkar. 
Zonder scherven bereik ik de kleuterafdeling. 


Omdat het deze middag nog steeds sneeuwt, besluiten we de kleuters binnen te houden. 
Een nijdige wind snijdt door merg en been dus genieten we van een tekenfilm.


Het is gestopt met sneeuwen, glimlacht Mamady .. en hij duikt meteen in zijn ski-pak.
Ik weet wat dat betekent ! .. Hop, naar buiten jij en ik .. ๐Ÿ˜€

We gaan voor nog een uurtje onvervalst speelplezier in de vrije natuur.. ,
Niemand die het koud heeft ! We zijn dan ook uitermate actief !
Een sneeuwballengevecht tussen de juffen en kleuters.
Sleetje rijden door het witte sneeuwlandschap.
Een sneeuwpop maken, een klassieker onder de noemer sneeuwpret. 
En we bekogelen het raam van het secretariaat met een paar rake sneeuwballen
- juf Wendy zal het geweten hebben ๐Ÿ˜€









En dan is het tijd voor de aprรฉs-ski .. natte kleding uit, gezellig bij elkaar in een warme klas 
en snoepen van allerlei lekkers ..  
Juf Kelly filmt alles en stuurt onze kuren door naar de directeur ..
Wat als de directeur van huis is ??? 
Wel, dan dansen de kleuterjuffen en de kleuters de pannen van het dak  !!! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ 
We vieren de winterpret ! 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten