vrijdag 25 januari 2019

25 januari 2019


Het is opvallend rustig in de Tandem. 
Deze morgen sta ik moederziel alleen aan de schoolpoort,
nergens is er een kleuter te bespeuren. 

Er zijn natuurlijk veel zieken,
anderen vrezen dan weer de koude
en nog anderen gaan gewoon op reis, 
op zoek naar warmere oorden. (Ik kan ze geen ongelijk gevenπŸ˜‰)

De dag begint -zoals altijd- met een kort kringgesprek. 

De kleuters hebben meteen de ballonnen en vlaggenlijn opgemerkt..
Jij bent jarig, juf ! herinnert er me eentje. 
Eigenlijk ben ik morgen jarig maar dan is er geen school, zeg ik dus vieren we vandaag. 

Is het weer grootouderfeest ? vraagt Raymond. πŸ˜’
Hij heeft de 'banner' aan mijn klasdeur opgemerkt die juf Kelly heeft opgehangen. 
Raymond toch .. ik beleef mijn tweede jeugd 😊

Siebren nam gisteren een 'snipperdag'. 
Nu weet ik waarom !
Hij heeft een kroon voor mij geknutseld. 
Dank je wel, Siebren ! zeg ik hem. 
Graag gedaan, zegt deze kleine pruts. Schattig toch ?!? 

Het wordt nog stiller in de Tandem.
De K3-tjes gaan zwemmen - de overige kleuters van K2 sluiten aan bij mijn kleuters,
alsook enkele niet-zwemmers. 
In K2 is het een drukte van jewelste. 

Ook de peuters lopen deze ochtend even langs .. mΓ©t een prachtig verjaardagsboeket.
Dank je wel, juf Muriel ! 

De rest van de ochtend vullen we met puzzelen en gezelschapsspelen spelen. 
Leren winnen en verliezen .. 
Winnen is leuk maar verliezen ??? 
Oei, dat ligt toch een pak moeilijker. πŸ˜‰

Tijdens de middagpauze dek ik de feesttafel voor mijn kleuters in. 
Het dessert is aangepast aan het winterseizoen ..
ijstaart voor de K2-tjes

 Hiep hiep hiep .. Hoera .. klinkt het vanuit de klas. 


Smullen maar ! 













En wat als de ijstaart op is ??? 
Betrapt Radion !! 😁 
Er wacht me nog een verrassing .. alle kleuters, kleuterjuffen en directeur
 verzamelen in de speelzaal. 









Na een lied, 
een fijne verjaardagswens,
een knallend confetti-kanon,
een regen aan confetti,
een luide hiep hiep hiep hoera,
collega's en directeur met een gek feesthoedje
en heel veel dikke knuffels van onze kleintjes.. 
volgt nog een extra presentje van de collega's.. 

Een bon - goed voor een extra flesje parfum 😁
(Zij zijn mijn vraag aan de Sint niet vergeten)
Dank je wel collega's  !

Ik stap met een fijn en warm gevoel het weekend in !
Xxx 

Na school bouwen de kleuterjuffen nog een extra feestje in de kleuterafdeling.
Juf Nicole kan er niet bij zijn wegens ziekte. 
We klinken meteen op een spoedig herstel voor juf Nicole 🍹
Dus juf Nicole, als je dit leest 'Spoedig herstel !' 

De werkweek zit erop - het weekend kan beginnen !
Morgen mag er een jaartje bij en mag ik een kaarsje extra uitblazen. 
Ik hoop dat ik voldoende longinhoud heb πŸ˜‰
Tot maandag ! 

En dan was er nog .. 
'Scherven brengen geluk' .. toch ?? 
Vandaag breek ik een bloempot.
Maar juf Joke geeft me een andere verklaring : 'Het is de leeftijd !'😒


Ook de directeur komt langs om mee te vieren deze middag. 
Wout (K3) herkent hem onmiddellijk. 
Ha, hij is terug uit dat ander land !  (Zie video-boodschap grootouderfeest) πŸ˜„

Geen opmerkingen:

Een reactie posten