dinsdag 29 januari 2019

29 januari 2019


Eventjes mijn agenda aanpassen..
Nu het luizenprobleem volop de kop opsteekt, werken we aan een mutsen-collector-doos,
eentje voor elke kleuter.
Bij aanvang van de schooldag verdwijnen de muts en sjaal in de voorziene doos,
zo krijgen de kriebelbeestjes geen kans.

 Het wordt een werk van lange adem..
Ondergrond schilderen, sneeuwvlokken stempelen,
ijsbeer prikken .. 









Meteen doet het gerucht de ronde dat we morgen een vers pak sneeuw voorgeschoteld krijgen.
"Fantastisch ! " vinden mijn kleuters. Maar wanneer dan ? 
Gaan we dan weer sleeën ? 
Voor één keer word ik de Jill Peeters van de Tandem.
Als jullie deze avond gaan slapen, schuift een sneeuwwolk van over zee 
over ons land en laat er meteen miljoenen sneeuwvlokken dwarrelen. 
En dan worden jullie morgen wakker onder een wit sneeuwdeken ! 
Wat dan volgt, is heel veel sneeuwpret ! 

Emiel (K1) neemt het nogal letterlijk : 
Bij mij kan de sneeuw niet binnen hoor, juf Tania. 
Al onze deuren zijn gesloten. 😃
Geen sneeuwdeken voor Emiel dus😊

Hij heeft alvast een goed voornemen .. 
Morgen laat ik de auto thuis en kom ik met de slee naar school.
Meteen denk ik aan de voorbije klimaatmars.
Niet dat ik kleuters ga aanzetten tot spijbelen..
We denken samen even na over onze mooie wereldbol
waarin CO2-uitstoot een bedreiging vormt voor mens, dier en plant. 

Misschien kunnen we morgen allemaal naar school stappen, merkt Mamady op.
Top idee zo'n vroege winterwandeling in de sneeuw ! moedig ik hem aan. 
Andere kleuters hebben nog ideetjes : Ik kom met mijn fiets ! 
Ook top natuurlijk, maar toch wel een beetje lastig door een pak sneeuw trappen.
We besluiten deze actie te bewaren voor de zomerperiode en dan doet de juf ook mee. 
Meteen kondig ik de dikke truiendag aan. 
Op die dag zetten we de verwarming enkele graden lager.
Mijn kleuters zijn gewonnen voor dit idee..
En we trekken onze dikste trui aan ! roepen ze in koor. 

En er is nog meer .. 
die dag openen de kleuterjuffen hun winterchalet en
 verkopen er verse pannenkoeken en lekkere wafels.
Iedereen welkom ! 

Vandaag verzamel ik alle kunstwerken voor het kleutermuseum. 
Binnenkort kunnen jullie een (digitaal) kijkje nemen in het museum. 















Vers fruit voor iedereen !
We kunnen spreken van een ware griepepidemie en dus kan extra vitamine C geen kwaad. 
De K2/K3-tjes snijden vandaag samen al het fruit. 
Dank je ! 

En zeg nu zelf .. vers fruit geserveerd in een leuk glaasje .. hier bezwijkt toch iedereen voor ? 
Smullen maar ! 

Na school doe ik nog de afwas en ruim mijn klasje verder op. 
Om 17.45 u word ik verwacht op de GIP-voorstelling van de leerlingen zorg van het KA.

Alles draait om Dino Sam en zijn talenten ! 
Ergens in mei wordt de GIP uitgewerkt samen met onze kleuters. 
En het ziet er ongelooflijk tof uit !  

Om 20.45 uur kan ik eindelijk vertrekken op school en dit na een lange werkdag. 
Over enkele uren ben ik er weer ! 
Maar dan zal de schoolomgeving er wel anders uitzien .. alles wit ! ⛄⛄⛄










Geen opmerkingen:

Een reactie posten