maandag 14 januari 2019

14 januari 2019



Het moet .. maar met heel veel spijt in het hart 
ruim ik deze morgen (voor ik toezicht loop)  alle kerstspullen op
 in de overdekte speelzaal :
 De open haard rol ik de berging in,
de houtblokken stapel ik netjes, 
de gordijnen verdwijnen voor een jaartje weer in de kast,
 de kerstboom wordt vakkundig opgevouwen
en de versiering verdwijnt in een doos..
 Jammer .. ik kan bijna niet wachten tot kerst 2019 ! 
Alleen de kerstlichtjes krijgen nog wat respijt,
het zijn immers nog donkere en kille dagen hé ?! 

Ook deze week gooien we ons volop in de kunstwereld. 
Vandaag bekijken we de levensloop van Kandinsky. 
In de bibliotheek vond ik een uitermate geschikt boek voor jonge lezertjes
'Kandinsky was een schilder' 

We ontdekken zijn kleurrijke werken alsook de lijnen en abstracte vormen. 
En ook wij houden van die kleurenpracht.
Mijn kleine kunstenaars kunnen er ook wat van .. jong talent in de Tandem !
We werken ijverig aan een heleboel kunstwerken
 die we verzamelen voor ons kleutermuseum. 

In de namiddag poseren we voor een schitterend plaatje ! 
Kijk maar ! 

"Ik ben een kleine kunstenaar"

















 
De directeur heeft over onze kunstperikelen gehoord en komt poolshoogte nemen. 
Hij is sprakeloos, staat versteld van zoveel jong talent. 
Net op dat ogenblik stel ik de attributen van een schilder voor : 
Een schildersezel, penseel, verf en een kleurrijk pallet.
Wie weet wat een pallet is ? vraag ik. 
Raymon weet het en draait .. jawel, een pirouette ! (???) 
Hoort die pirouette niet thuis in 'ballet' ?! 
De directeur maakt het zelfs nog wat ingewikkelder
 .. op een pallet kan je ook stapelen, probeert hij.
Is het mijn duistere blik ?? De directeur neemt de benen - mijn kleuters vinden het grappig 
en zeggen : Hij weet het niet hoor, juf !!! 😊😊😊
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten