donderdag 31 januari 2019

31 januari 2019


31 januari ! 
De eerste maand van 2019 is bijna voorbij .. 
nog enkele uren en we verwelkomen februari. 

Op 31 januari wordt de directeur in de bloemetjes gezet, 
het is immers dag van de directeur. 
Meneer De Baere zal het geweten hebben - stiekem hebben we zijn bureau gevuld met confetti.
Het geeft meteen een feestelijk gevoel 😀
Gelukkig had ik ergens nog een flinke voorraad verstopt. 

Omdat het gedichtendag is .. 

Directeur lijkt op dirigent,
een dirigent van een groot orkest
dat speelt en zingt,
om het mooist, om het best.
Hij stuurt en wijst

en staat fier vooraan 
En aan het eind van het jaar
maakt hij een buiging en zegt :
Dank je wel,
dat heb je goed gedaan. 


En zoals elk jaar is het op 31 januari gedichtendag. 
Vandaag lees ik dan ook een verhaal op rijm voor aan mijn kleuters. 

En omdat het echt wel 'putteke' winter is, smullen we pannenkoeken en drinken chocolademelk..
een traditie in de Tandem .. ⛄⛄⛄



















En dan gaan we samen spelen met ballonnen .. 



Uit de kindermond :
Tijdens het spelen kom ik Raymon tegen met het poets-karretje. 
Hij is druk in de weer met een bezem, stoffer en blik. 
Mijn klas zal blinken, grap ik 😉
Waarop R. zegt : Ik ben dan ook de 'poes'vrouw hé (lees ; poetsvrouw !) 

Na school wacht me nog één heel vervelende opdracht .. de afwas ! 
Ik haat het maar het moet gewoon. 
Een stapel borden en bekers hebben dringend een sopje nodig.
Morgen zijn ze alweer nodig in een ander klasje - 
de traditie wordt opgevolgd door de nieuwe collega's. 
En ik zag dat het goed was ! 

Extra  ..
Nog meer sneeuwpret in de Tandem ! 
Gezelligheid troef in de Tandem en heel veel sneeuwpret .. 
Juf Kelly gooit maar wat in het rond. 
Adam deelt in de 'sneeuwvlokken'  .. 
Arme Adam .. die sneeuwbal was eigenlijk voor mij bestemd.
Juf Tania gaat in de tegenaanval .. doelgericht ! 
De pedagogisch begeleidster zal het graag horen😉
Oefening baart kunst, juf Kelly ! lach ik. 
Had ik het niet gedacht .. daar gaat ze .. deze keer is Cynthia mijn levend schild 😃
En ook nu is het een maat voor niks - Juf Kelly weet ons niet te raken. 
Dan maar de nietsvermoedende fotograaf viseren. Het werkt ! 

En na al het sneeuw-bal-gooien, 
neem ik de tijd om de kinderen op de slee te trekken 
door het idyllische winterlandschap op de Tandem. 


Morgen versie 3.0 van Sneeuwpret in de Tandem ?? 
Volgens de laatste weerberichten komt er een nieuwe sneeuwzone langs .. joepie !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten