zaterdag 12 januari 2019

11 januari 2019


Goedemorgen iedereen ! 
Ook deze morgen ben ik te vinden aan de schoolpoort.
De K3-tjes hebben hun zwemspullen mee want zij nemen een frisse duik in het zwembad vandaag..
een nieuwjaarsduik, denk ik. 

Ik doe vandaag aan 'ruilhandel' 
De K3-tjes gaan zwemmen en alle K2-tjes van de mini-tandem-klas 
maken de oversteek naar mijn klas. 
In de namiddag ruil ik de K2-tjes deels in voor K3-tjes. 



Ook vandaag gaan we verder met ons kunstproject.. kleuren en vormen .. 
Voorbije nacht kwam een kunstenaar vormen en lijnen plaatsen op doek. 
Mijn kleuters krijgen de opdracht alles netjes in te kleuren. 
Mathis werkt heel geduldig aan deze opdracht - mooi zo ! 
Ook de jongste kleuters werken plichtsbewust aan deze opdracht, 
al vergeten de kleinsten een variatie in kleur aan te brengen 
en van de lijnen lijken ze zich niet te veel aan te trekken😉
Mekselina toont fier haar kunstwerk. 
Het moet gezegd, het is kleurrijk en mooi ingekleurd. 
Flink zo ! 

Iedereen maakt een kunstwerk en zo zijn we de hele morgen zoet met inkleuren,
de gepaste kleuren kiezen ... 

Tijdens de middagpauze ga ik snel boodschappen doen 
en  vlieg ik als een witte tornado door mijn klas. 
Alle tafels worden afgewassen, alsook de stoelen en banken.
De vloer wordt netjes geveegd en het speelgoed belandt in de speelhoeken.
Nog een boterham eten en klaar ! 


Op vrijdagnamiddag gaan we sporten, een leuke afsluiter van een intense schoolweek. 
Of de K3-tjes nog zin hebben in sport na een zwemles .. Ja hoor ! 
Opwarming ! 
De muziek speelt - we lopen rondjes tot het lied uit is - en dat duurt ongeveer 4 minuten. 
Wie loopt het liedje uit ? Wie geeft op ? En wat als een kleuter aangemoedigd wordt . 
Ze gaan door .. allemaal .. tot grote tevredenheid van de juf. 
Nadien volgen nog enkele bewegingsoefeningen ' Iedereen doet wat de juf doet !'


Eventjes rusten op de bank en luisteren naar de instructie die volgt.
We spelen voetbal en geen handbal - dus gebruiken we onze handen niet. 
Wie het toch waagt, riskeert een rode kaart. Ja, ik ben best streng. 
Het doel is om van de ene kant van de turnzaal naar de andere kant te lopen via de kortste weg. 
De kleinsten volgen de weg van de bal, waar die ook rolt. Van de kortste weg is geen sprake. 
De oudsten proberen de bal aan de voet te houden en lopen inderdaad de kortste weg. 
Nadien spelen we ook nog een 'afvallingsrace' 
En Mamady doet een Michy Batshuayi - move en krijgt bij een trap tegen de muur de bal terug gekaatst .. aiaiaiai .. 












De sportactiviteit zit er op  jassen aan en helemaal klaar voor een tussendoortje. 




De school is uit en de juffen hebben een teamvergadering op de agenda staan.
Na de teamvergadering is er nieuwjaarsreceptie op de campus. 

We blikken tevreden terug op 2018 en hopen op een even leuk 2019 ! 

  Juf Vera is ook van de partij en heeft mijn oproep voor papieren zakjes ook gelezen,
net zoals zovele ouders.
 We hebben al een flinke voorraad, dank je wel iedereen ! 
Wij maken er dankbaar gebruik van in onze crea-lessen. 

Juf Anne bezorgt me dan weer heel veel rosse centjes 
voor kom op tegen kanker - dank je wel ! 

Belangrijk bericht aan de grootouders : 
Noteer in je agenda alvast woensdag 23 januari voor het grootouderfeest ! 

Omdat het kleuteraantal elk jaar toeneemt, wijken we dit jaar uit naar de feestzaal. 
Ook hier zijn het aantal zitplaatsen beperkt. 
Enkel grootouders worden toegelaten op dit feest. 
Welkom oma/opa - meme/pepe ! 

Belangrijk bericht aan de (groot)ouders en vrienden van het GO! Noteer ook onze wafel - en pannenkoekenbak in je agenda
Die gaat door op 12 februari (dikke truiendag) in onze winterchalet !
Welkom ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten