dinsdag 9 januari 2018

9 januari 2018


Deze morgen, heel vroeg, ruimen juf Joke en ik de 'restanten' van kerst op. 
De schouw verdwijnt weer voor een jaartje naar de berging,
de houtblokken worden gesprokkeld in een ton
alsook de schrijftafel en stoel van de kerstman worden opgeborgen.
De kerstboom verdwijnt in een doos en de lampjes worden voorzichtig opgerold.
De gordijnen verdwijnen in de wasmachine..een heel groot karwei.
Dank je wel voor je hulp, juf Joke. Samen gaat het zoveel sneller. 
Om 8.45 uur gaat de bel .. tijd om de klas te verwelkomen..

Het wordt een jaar vol verrassingen, zoveel is zeker. 
Emiel heeft twee tekeningen voor me gemaakt. 
Ik mag kiezen welke het eerst ontrolt wordt.

Linde heeft er รฉรฉn gemaakt met bloemen, 'omdat bloemen je altijd vrolijk maken !! '
Gelijk heeft ze .. ik hou van bloemen ..
Dank je wel !! 

Korneel wacht ongeduldig op de komst van zijn papa. 
Vandaag krijgen we ons gloednieuw droogrek. 
Het oude droogrek weigert nog langer dienst, 
dus gooien we het met zijn allen (met veel plezier) buiten. 
En dit is het dan, onze nieuwste aanwinst..echt vakwerk ! 
Korneel straalt - hij moest tijdens zijn kerstvakantie eveneens aan de slag om dit klaar te krijgen. 
Iedereen moet zijn zegje hebben over deze nieuwe aanwinst. 
Wat dacht je ?!? ๐Ÿ˜‰
Maar we zijn het eens met elkaar : 
Het is mooi ! En het valt niet meer om ! 

Uit de kindermond : 
Vandaag hebben we het over ons nieuwste thema "Wintertijd // Licht en donker" 
Waar komt sneeuw vandaan ? En hoe wordt ijs gemaakt ? vragen de kleuters zich af. 
En wat met licht en donker ?? Wie knipt 's morgens het licht aan buiten ?? ๐Ÿ˜‰
En wie doet 's avonds het licht dan weer uit ?? 
Heel veel vragen waarop we het antwoord niet weten. 
Misschien moeten we dit even onderzoeken !! stel ik voor.
Emiel kijkt me vol bewondering aan : Dan ben jij wel slim hoor juf ! 
Waarop Cas meteen inpikt : Zij is slim !! 
Hahaha, dank je voor het compliment ! 

Tijdens mijn middagpauze moet ik er even uit
maar blijkbaar wordt ik gemist. 
Ook juf Kelly heeft nood aan een stevige babbel en vindt me niet thuis (lees ; in mijn klas),
sorry collega ! 
En Yusur (K3) staat me ook op te wachten. 
Zij heeft nieuws, groot nieuws !
Kijk juf Tania, ik ben een tand kwijt en die zit nu in mijn brooddoos. ๐Ÿ˜ƒ
Grote nieuwtjes, kleine nieuwtjes .. je kan ze bij me kwijt !!

Wist-je-dat ..
er een nieuw ict-wonder op de Tandem te vinden is ??? ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜Š
Ik hoor mijn collega's al gniffelen .. zij, een ict-wonder ? 
Jawel hoor, .. 

OK, gisteren was ik het slachtoffer van Proximus ; geen televisie, geen internet, geen sms. 
Deze keer ben ik nu eens niet de oorzaak van het feit dat het boeltje plat ligt. 
Maar vandaag vlieg ik er helemaal in. 
Tijdens de vakantie heb ik tijdens het poetsen een draadje van de modem 'geforceerd' 
Gevolg ; we zijn toe aan een nieuwe modem. 
Juf Kelly stelt voor om mijn hulplijn te zijn wanneer het maar niet wil lukken. 
Maar neen hoor, die hulplijn heb ik niet nodig. 
Ik installeer alles zelf (met af en toe een ferme krachtterm) 
En ik surf weer heerlijk op het net !! 
Misschien ben ik ooit toe aan een carriรจre-switch..ik solliciteer dan bij proximus ! ๐Ÿ˜‰
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten