woensdag 31 januari 2018

31 januari 2018

31 januari .. januari is toe aan zijn laatste beetje !
Morgen begint februari en meteen wachten ons koude dagen. Brrrrr..

Het aantal zieken blijft stijgen, liefst 7 kleuters zijn er niet vandaag.
De griep zit ons achterna - laat ons hopen dat het ergste leed nu geleden is. 

Openklasdag in de Tandem !
Niet voor de kleuterafdeling, ..
Wij kiezen er bewust voor om de ouders doorheen het schooljaar 
warm te maken voor één of andere activiteit.
Zo hadden we reeds twee voorleespapa's te gast 
die vol enthousiasme een verhaal kwamen voorlezen voor de kleuters.
Eén mama ging in op onze uitnodiging om deel te nemen aan de Tandem-gezelschaps-spelen-week.
Zelfs een oma was dolenthousiast en schreef zich in .. leuk toch ?! 
En er komt nog meer .. dus volg onze klasblog goed op. 
De komende maanden staan er nog heel wat activiteiten op de agenda. 
En zo verloopt alles een stuk rustiger in ons klasje en 
kunnen de kleuters volop genieten van jullie aandacht.  

Ook de Tandem-gezelschaps-spelen-week is een voltreffer voor de kleuters. 
Samen spelen vinden ze fijn ! 
Vandaag gaan we aan de slag om ons 'gepersonaliseerd gezelschapsspel' vorm te geven. 
En hiervoor maken we gebruik van Media 
-joepie, alweer een paar doelen die ik kan toevoegen in mijn 'spin'-
De kleuters gaan aan de slag met de I-pad en fotograferen elke kleuter ..
inzoomen, beeld stabiliseren en foto vastleggen ..
Ze beheersen de kunst van het fotograferen feilloos.
Nu nog de oogst doorsturen naar een e-mail en printen maar. 
-Deze foto's maakten mijn kleuters en ze hebben talent-






En natuurlijk kwam ook juf aan de beurt..

30 dagen zonder klagen
Eventjes de balans opmaken ! 😏😏😏
We zijn iets over halfweg .. 
 Dit heb ik persoonlijk bij elkaar vergaard .. én ik ben er fier op 😉
(of mijn collega's even blij zijn, is een andere vraag ???)
De spaarpot voor het goede doel kan er alleen maar wel bij varen. 

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten