vrijdag 12 januari 2018

12 januari 2018


Vrijdag .. de laatste dag van de eerste werkweek in het nieuwe jaar ..
De K3-tjes gaan voor de eerste keer op zwemles. 
In de tweede kleuterklas zijn er twee jarigen te vieren, Latoya en Djalinca -
beide meisjes zijn jarig op 14 januari - 
De eerste kleuterklas krijgt bezoek van dokter Landa want de klaspop is ziek. 😉
De peuters wennen verder aan het klasleven ..
en de kleuterjuffen hebben een individuele werkvergadering met de PBD 
(Pedagogische begeleidingsdient) - over de 'spin', weet je wel ?! 
Ik ben als eerste aan de beurt tot groot ongenoegen van Latoya 
'En mijn verjaardag dan ?' vraagt ze heel triest. 
Juf Eva komt ! is mijn antwoord. 
Ik moet even praten met haar maar daarna .. 
Latoya luistert allang niet meer .. Komt ze op bezoek ? vraagt ze dolblij.. 
Misschien wil ze wel mijn verjaardag vieren, lacht Latoya. 

Na een uurtje ben ik klaar met overleggen. Ik kan terug naar mijn bengels
maar daar wachten nog een paar extra kleuters op me. 
De niet-zwemmers van K3 sluiten aan bij K2, nog eventjes op bezoek in hun vroegere klas. 
Juf joke vertrekt op overleg en daarna is het de beurt aan juf Muriel. 
De kleuters verdelen we. 
Plots groeien onze klassen wel erg snel aan 😊 al is het maar voor even. 

Eenmaal K3 terug is van het zwemmen, is juf Ilse aan de beurt voor een overleg. 
En de verjaardagen vieren we gezellig samen in de namiddag.








Er is ook nog een verjaardagsboek van Latoya 
én dat boek lees ik met veel plezier voor aan mijn kleuters. 


En we krijgen nog meer bezoek. 
Juf Vera -sinds 1 september met pensioen-
komt ons "gelukkig nieuwjaar" wensen.
 Hoe leuk ! 
Ze is ons nog niet vergeten, gelukkig maar. 


Ook Carine, de buschauffeur, loopt nog eens langs om afscheid te nemen.
Vanaf maandag begint ze aan een nieuwe opdracht. 

We wensen haar het beste toe. 
Na vele jaren is dit dé laatste rit .. 
Carine wordt uitgewuifd door de leerlingen van de Tandem. 

En na een drukke werkweek kunnen we eindelijk genieten van een welverdiend weekend ! 
Prettig weekend en tot maandag ! 

Uit de kindermond : 
Op een morgen heeft Korneel een belangrijk bericht te melden 
.. Mijn oma is haar stem kwijt ! Ze is ze verloren ! ..
Oei,dan moet ze dringend op zoek naar haar stem, grap ik. 
Enkele dagen later komt Korneel met goed nieuws ..
Ze heeft haar stem gevonden in de keuken (???) 😀😀😀


3 opmerkingen:

  1. Heb je nu je spin Eva genoemd....?
    Nog een nieuwtje.. ik heb gesolliciteerd voor de job als buschauffeur... ik ben een echte 'Speedy Gonzales' en beloof steeds op tijd.. nee , nee, niet TE vroeg aan de schoolpoort staan en zeker niet luidruchtig te trompen.. heb wel nog steeds geen positie antwoord gekregen van de directie en de scholengroep...xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar neen .. heb je alweer niet begrepen ..
    dé spin is de planning binnen onze agenda en Eva is ons pedagogisch begeleidster. Binnenkort kom ik je bijscholen, dan ben je ook up-to-date.

    "Speedy Gonzales" dat ben je zeker .. een echte wegpiraat ben je op de Vlaamse wegen.
    Ik kan je jammer genoeg niet aanbevelen om deze functie op te nemen. Je bent een onverbeterlijke snelheidsduivel, zelfs een rood stoplicht kan je niet stoppen - herinner jij je nog ons uitje naar Antwerpen ? Bij het zien van de wegwijzer "Gent" knalde je door het rode licht .. heb er nog de bibber van.
    De bus zou er enkele deuken bij krijgen want als je nog maar moet denken aan de peilers van het GO! gaat het grondig fout - de inspecteurs van de doorlichting moeten er nog om lachen ..
    Schoenmaker blijf bij je leest !! is dan ook mijn advies.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn nu toch wel hele oude koeien die je uit de gracht haalt... de doorlichting 20 jaar geleden.. en dat rode licht.. 15 jaar geleden.... Wat betreft je spinnetje 'Eva'... Ik ga eens een 'klapke' met haar komen maken...ze beloven elk jaar planlastvermindering en elk jaar komt er een hoop verplichte administratie bij.. Zou ik niet beter Minister van Onderwijs worden...XX

    BeantwoordenVerwijderen