vrijdag 19 januari 2018

19 januari 2018


Het kringgesprek van deze morgen draait vooral om het weer !
Deze week kregen we sneeuw, hagel, storm en gisteren nog een ferme donderslag er bovenop. 
Het wegvallen van het licht heeft vooral indruk gemaakt bij mijn kleuters !
Plots was het overal donker, juf ! krijg ik te horen. 
Ook buiten op de straat ! vertelt een ander. 
Mijn mama was net aan het voorlezen en toen ging het licht uit. voegt er eentje nog aan toe. 
Wat een mens allemaal beleven kan ??!!
De natuur heeft zo zijn grillen !

Cas heeft ook een nieuwtje te vertellen : 
Mijn papa heeft 'kruks' (??) nodig. Hij is gevallen bij de papa van Linde ! 
Zou papa misschien 'krukken' nodig hebben ? Ik vermoed van wel ! 😉
Ja, en ook nog een verpleegster ! grapt Cas. 
Linde denkt te weten hoe het komt dat Cas zijn papa te val gekomen is : 
Het was daar misschien ook donker ?! 😊
En voor de papa van Cas : Spoedig herstel ! 

Amber vertelt over haar vriendin Yusur (K3)
Yusur is grote zus geworden en slaapt voorlopig bij mij thuis.
Leuk toch ?! 

Langs deze weg feliciteren wij grote zus Yusur en haar ouders
met de baby. 
Veel geluk met jullie kleine spruit ! 

Na dit gesprek -Ên een voorleesverhaal natuurlijk-, gaan we aan de slag. 
Een knipoefening leert ons cirkels knippen op een fijne lijn. 
En die cirkels tekent de juf met een 'passer'
Een leuk toestelletje vinden mijn kleuters. 
Met de cirkels vormen we een sneeuwpop ! Knap (knip)werk van de K2-tjes.
 Nog anderen kleuren een blaadje in volgens een legende
en verbinden de bol wol en de sok met een draadje in eenzelfde kleur. 


Ik zie de meest leuke sneeuwpoppen verschijnen in de manipulatiehoek.
Er zijn grote en kleine sneeuwpoppen, dikke en dunne exemplaren ..
en niet te vergeten .. grappige sneeuwpoppen !
 In de puzzelhoek ligt een nieuwe puzzel, eentje die we kregen van Emiel. 
Samen gaat het vlotter .. en dus wordt er druk overlegd waar elk stukje moet liggen. 


Spaar je mee ?!? .. 
De mama van Korneel liet me weten dat delhaize opnieuw een actie voert rond de vitamini's.
Vorige zomer spaarden we al een hele reeks maar 
ook de nieuwe reeks lijkt leuk om in de klas te hebben. 
Dus willen we opnieuw sparen !
Wie spaart met ons mee en bezorgt de K2-tjes spaarpunten ? 
De actie loopt van 25 januari tem 14 maart 2018.
Dank je wel ! 

Nog maar net mijn oproep op de blog gegooid of er is al reactie. 
Juf Vera (ex-secretariaat..met pensioen dus) laat weten dat we op haar kunnen rekenen,
net zoals bij de vorige spaaractie. 
Dank je wel .. je bent een schat ! Xxx

Ook juf Anne (K3) laat van zich horen. 
Ik spaar mee en vul meteen de champagnevoorraad aan in mijn kelder ! 😉
Dank je juf Anne, op jou kan ik ook altijd rekenen ! Xxx

Belangrijk bericht aan de ouders : 
Binnenkort worden de K2-tjes verwacht voor een medisch schooltoezicht in het CLB. 
Daar zal een arts een algemeen consult uitvoeren : 
visu (oog) - audi (oor) - gewicht - lengte - mondcontrole enz
Ook de 'gezondheidsvragenlijst' moet ingevuld worden door de ouder(s). 
Die lijst moet ten laatste terug worden binnen gebracht (voor 26 januari)  bij de klasjuf !! 
De lijst vind je in het heen- en weermapje van je kleuter. 
Dank je wel ! 


Nog een heel leuk bericht ..
Op 8 februari vieren de kleuters carnaval in de kleuterafdeling. 
Kijk alvast uit naar een leuk verkleedpak en
sla meteen een stevige voorraad confetti in 😊😀
(want die dag gooien we kwistig met confetti.)

Noteer deze datum op je kalender .. 
7 februari - pedagogische studiedag < de kleuters hebben een dagje extra vrij !

2 opmerkingen:

  1. Als dat geen goede reden om elke week om mijn champagne naar Delhaize te gaan..... xxx

    BeantwoordenVerwijderen