maandag 22 januari 2018

22 januari 2018

Deze morgen aan de schoolpoort krijg ik gezelschap. 
Meneer De Baere (onze directeur) loopt mee toezicht in de kleuterafdeling, gezellig !
Zo leert hij de kleuters en hun (groot)ouders kennen. 
Meteen wordt de directeur op de hoogte gebracht van 
alle grote en kleine belevenissen van onze kleuters. 
Cas (K2) vertelt over de krukken van papa en de zware revalidatie die papa wacht. 
Anna-Flora (K1) toont fier haar nieuwste aankoop, een paar schoenen. 
Hier en daar valt er een traantje te drogen en breng ik wat troost.  
Enkele praatjes later (met de mama's en papa's dan) gaat de schoolbel. 
We zoeken onze klas op .. de start van een nieuwe schoolweek ! 

De griep is er .. en dat merken we aan ons leerlingenaantal.. het zakt zienderogen. 
Eentje moet meteen naar huis .. koorts en een lelijke hoest !
Hopelijk kunnen we de besmetting beperken, we nemen de nodige maatregelen en zijn alert.

 Een nieuw thema gaat van start "Licht en donker"

We starten het thema met een uitermate boeiende vraag : 
Wie steekt 's morgens het licht aan ? En wie knipt het 's avonds uit ? 
We gaan op onderzoek uit en hopen over enkele dagen het antwoord te kennen.  

En ook op maandag zitten mijn kleuters klaar voor een verhaal "Welterusten kleine beer" 
O wat zijn ze rustig .. één en al aandacht !
Robbe wil wel elke dag zo'n mooi verhaal, zegt hij. 
Nadien voeren we een schrijfdans uit .. leuk om te beleven !

Vandaag stel ik ook de lichttafel voor .. daarover bericht ik jullie de komende dagen nog. 
En we denken na over een donkere hoek in de klas ..
"maar dan hebben we wel lichtjes nodig hé juf ???!! "
Dus wie lichtjes heeft, ik denk aan zaklampen of andere lichtbronnen  .. bezorg ze ons. 
Mijn kleuters gaan aan de slag in de hoekjes en maken plannen. 
Zo te horen wordt het een fijne week 😊

's Middags loop ik nog maar eens een rondje toezicht in de refter. 
Het is er rustig, ook al zijn we met 63 kleuters. 
Na controle van de brooddozen keren we terug naar de kleuterafdeling. 
Tot zover is alles goed gelopen maar dan loopt het grondig fout : 
Raymond (K1) en Djayden (K3) hebben hetzelfde idee en zetten zich 
op hetzelfde moment én in dezelfde richting in beweging .. wat een knal .. 
Gevolg : Raymond heeft een enorme bloeduitstorting op zijn hoofd.  
Koelen is de boodschap en een zalfje moet zwelling tegengaan.

Na school heb ik een afspraak bij de tandarts. 
Het is een consult van lange duur, amai mijn kaakspieren, 
maar ik kom tevreden buiten. Alles is weer tip top in orde.  
Morgen kom ik met een stralende lach naar school ! 😉

Vergeet niet .. 
Vergeet de gezondheidsvragenlijst voor het clb niet in te vullen (voor 26/01),
alsook het briefje 'bestelling maaltijden'  (voor 24/01) 
Alles moet stipt ingediend worden op het secretariaat !!  
Dank je !! 
-PS : wie ziek is, geeft zijn bestelling telefonisch door naar het secretariaat-
 

3 opmerkingen:

  1. Ik had vernomen dat we in de streek van Eeklo aangemaand werden om een goede zonnebril te dragen.. er werden namelijk felle lichtflitsen waargenomen.. Zou dit iets te maken hebben met je stralende glimlach en parelwitte tandjes....XXXXXXXX Je allerliefste 'oudste' collega.. XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, dat heb je met je oogverblindende 'tandpastaglimlach'...

    BeantwoordenVerwijderen