donderdag 18 januari 2018

18 januari 2018


Een zware storm trekt door het land. 
Overal zie je afgewaaide takken, 
kom je vliegende objecten tegen ..
Het is vechten tegen de wind, zeker als je vandaag de fiets gebruikt. 
Korneel is zo'n 'die hard' en komt met de fiets naar school. 
Ik hoop voor hem dat de wind in de goede richting zat 😉

Het is donderdag en dus haal ik de kinderen van de bus.
Gelukkig kan ik vandaag op een paar extra handen rekenen
om de kleinsten met de voetjes op de grond te houden. 
De stagiaires verzorging zorgen voor de kleinsten en 
zo stappen we samen naar de kleuterafdeling. 

Het stormt niet alleen buiten, maar ook in mijn hoofd. 
Maar zoals voor alles is er een oplossing dus ook voor mijn probleem ! 
Vandaag testen we onze constructies uit die we begin deze week hebben opgezet. 
Welke constructie zal het best de sneeuw conserveren. 



En de winnaar is ..

In de namiddag volgt een nieuwe test. 
Mijn kleuters zagen al maanden voor een klasdier ..
ik heb mijn eigen visjes gemaakt (van ijsblokjes) en gooi ze in een aquarium. 


Oh wat zijn ze blij .. maar na een tijdje merken ze de visjes amper nog. 
Waar zijn ze heen ? 

Personeelsvergadering 

2 opmerkingen:

  1. Lieve Juf Tania, ooit kreeg ik in Brussel toen ik daar kleuterjuf was, jaren geleden, een allerliefst briefje van éen van mijn kleutertjes... in het Frans welliswaar , maar dit vertaal ik nu voor je.
    'Liefste Juf, je bent een juf om van te houden, elke dag was je er voor ons... een lief gebaar, een troostend woord en ja een heel mooi en gek gezicht... we zullen je nooit vergeten.. jij bent de beste en liefste juf ooit !' Wel juf Tania jij bent voor mij en voor al je kleutertjes de allerbeste liefste juf ooit.. steeds vriendelijk en lief en zo correct en punctueel ! Dit beamen ook mijn 2 dochtertjes en die kunnen het weten ! En als er al eens storm in je hoofd is... vergeet dit berichtje nooit ! XXX Anne, Nathalie Justine en Luc XXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel ..
      Groetjes en een dikke knuffel voor Nathalie en Justine (waar is de tijd ?)

      Verwijderen