donderdag 25 januari 2018

25 januari 2018

Ik hou van verhalen en kleurrijke prentenboeken en 
ook mijn kleuters hebben de voorleesmicrobe te pakken.
Elke morgen kijken 22 paar oogjes vol spanning welk boek er uit de boekenkist komt. 

Vandaag heb ik gekozen voor een verhaal op rijm ! 
"Blijf je bij mij slapen ?"
Muis doet mee aan een kleurwedstrijd en wint een bed.
Muis is dolblij met haar prijs ! Maar het bed blijkt veel te groot voor muis. 
Ze is bang om erin te verdwalen.
Daarom gaat ze op zoek naar een vriendje dat bij haar kan komen logeren.
Die heeft ze snel gevonden. Hij brengt zelfs een boel andere vriendjes mee. 
Maar als ze samen gaan slapen in het grote bed, is er geen enkele plek meer voor muis .. 

Het hoekenwerk gaat van start.
De lichttafel is heel aantrekkelijk - vandaag vind je er alleen maar zand
dus maken de kleuters een zandtekening.

 In de knutselhoek worden er lichtjes gemaakt samen met de stagiaire verzorging. 
 En deze jongens werken aan een drakengrot !
De voormiddag vliegt voorbij.
En ik heb zin in een lekkere pasta .. hmmm lekker .. 

Na de middag is er een les LO bij juf Kelly.
Ik stort me op een stapel administratie : 
- brieven voor het medisch schooltoezicht sorteren
- bestelling maaltijden in orde brengen
- aanwezigheidsregister ordenen - het is bijna 1 februari en dan komt de verificateur - 
- betalingen frietjesfeest carnaval 
- evaluatie stagiaire opmaken
- boodschappen halen want morgen ben ik jarig dus vieren we feest ! 
(Doen we later want morgen ben ik er even niet) 

Na school krijg ik een berichtje van juf Vera. 
Zij spaarde op dag één al een volledige kaart bij elkaar voor de vitaminis.
Dank je wel ! Je bent een engel ! 

Xxx 

Bericht : 
Beste ouder(s),
Zoals je eerder kon lezen ben ik er morgen (namiddag) even niet. 
Ik woon de uitvaartdienst bij van de man van juf Anne Reinhard. 
Zij was jarenlang mijn collega in de kleuterafdeling. 
Haar man was leraar LO in het KA Eeklo. 

Mijn kleutertjes staan onder toezicht van juf Annelies (zorg)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten