zaterdag 1 oktober 2016

4 oktober 2016

WERELDDIERENDAG  !

Werelddierendag .. en de klaspop Odil de Krokodil is jarig !

Natuurlijk kijkt Odil uit naar een feestje met zijn nieuwste klasvriendjes 
en dat maakt hij ons meteen duidelijk.
Odil droomt van een feestje met lekkere hapjes. 

Neen, geen taart voor Odil - van al die zoetigheid krijg je slechte tanden
en dat wil je een krokodil echt niet aan doen. 
Dus kiezen we voor fruitige hapjes en enkele vleesbrokjes, laat hem daar nu dol op zijn. 

 Onze hapjes-krokodil .. ziet er ongelooflijk lekker uit, geloof me maar.
O zo lekker, iedereen smult zijn buikje rond !
Miss K3 - gezondheidsgoeroe en lid van de orde 'gezondheid op school' 
is er als de kippen bij om mijn creatie onder de loep te nemen.
Neen, ze kan het echt niet laten .. 
Druiven vindt ze niet lekker want die bevatten té veel suikers.
Snoeptomaatjes zijn slecht voor de maag -waar ze die wijsheid haalt, is me een raadsel. 
Over de 'vleesjes' is ze al helemaal niet te spreken en het dipsausje vindt ze een grondig minpunt.
Gelukkig heb ik een zachtaardig karakter en door de jaren heen ken ik haar kuren reeds goed. 
Ik leg me er gewoon bij neer en hoop dat die kritische tong ooit zal zwijgen.
Mijn kleuters zijn heel blij met dit extraatje en daar doe ik het voor .. smakelijk iedereen ! 


 Fijne verjaardag Odil 
en aan alle baasjes ter wereld : Maak er een echte verwendag van !! 

En als je denkt dat enkel volwassenen een drukke agenda af te handelen hebben .. 
neen hoor .. 
deze twee stoere knapen van K3 
hebben nog een restje energie om een partijtje tennis af te handelen na een zware klasdag. 
Veel plezier ! 

En dan was er nog .. Piet, Sjoukje en Amelia .. 
Deze 3 tieners brachten op hun vrije dag nog eens een bezoekje aan hun vroegere kleuterjuffen.
Blijkbaar hebben ze nog mooie herinneringen aan hun kleutertijd bij ons (lees : juf Anne en ik)
en dat doet mij enorm veel plezier !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten