zondag 23 oktober 2016

25 oktober 2016

De werktassen met de knutselwerkjes van de kinderen worden vandaag meegegeven, 
graag de lege werktassen morgen terug !  
Vandaag lees ik voor uit 'Spookje wil ...' een verhaal op rijm.
We maken een creatieve verwerking van het verhaal 
dus knippen we een maan en prikken een spook. 


We vullen onze herfstschattendoos met snoepjes - iedereen mag 5 snoepjes kiezen,
een leuke en (lekkere) tel-oefening. 
Maar opgepast, wie fout telt krijgt een (heksen)wrat op de neus. (grapje hoor !)

Iedereen doet zijn best om te tellen en 
wie nog niet zo goed kan tellen, kan hulp vragen aan een klasvriendje.

Over de middag vul ik alle werktassen, 20 stuks in totaal.

Na de middag komt juf Stephanie langs en neemt ons mee naar de heksen-fitness. 
Tijdens mijn vrij uur vlieg ik er nog eens in. 


Juf Vera (secretariaat) heeft de oude nieuwjaarsbrieven van manlief 
stiekem meegebracht naar school. 
Die mag ik kopiëren. 
Dank je, juf Vera... ook voor het complimentje, hartverwarmend ! 
(Juf Vera zei het volgende : 
'Jou vertrouw ik, 
aan jou durf ik de oude nieuwjaarsbrieven van mijn man uit te lenen)  
Wat een vertrouwen, merci !
Oudercontact op uitnodiging : vergeet je afspraak niet !!  

En dan was er nog ... Fien ...
Deze morgen komt ze gepakt en gezakt aan op school met haar loopfiets
onder het waakzaam oog van opa. 
'Kom je bij me wonen ?' vraag ik haar. 
Of zou ze haar slaapparty op school houden ?
 Hebben haar ouders hier de hand in ? 
In elk geval  Fien heeft haar 
schooltas, een slaapmat, een knuffel, een voorleesboek en een kader met foto bij.
De fotokader plaatst ze meteen op de kast.  
Ik bekijk de foto en 
vraag Fien of opa weet dat ze die fotokader mee naar school heeft vandaag. 
'Neen' zegt Fien resoluut. 
De rest van de dag prijkt de foto op mijn kast.  
Wat zullen oma en opa gelukkig zijn ;-)
Gelukkig ruimt Fien 's avonds haar spullen bij elkaar. 
Ik vreesde al voor een logeerpartij .. oef ! 
Meester Klaas werkt aan een nieuwe blog.
Na het oudercontact krijgen wij, juffen een mail. 
'Stuur me je URL'  vraagt hij. 
Wat in godsnaam mag een URL zijn ??? Lijkt me Chinees !!!
Gelukkig heb ik bijzonder pientere vrienden bij Microsoft 
en die helpen me wat graag verder. 
Dank je wel aan de vrienden van Microsoft. 
Mijn blog is gered !
 

1 opmerking:

  1. Mama en papa hebben niets te maken met de volksverhuizing van fien, alsook de kledingkeuze van vandaag. Gelukkig blijft ze op schooldagen niet veel slapen bij opa Luc. Uw klas zou te klein worden ��

    BeantwoordenVerwijderen