zaterdag 8 oktober 2016

12 oktober 2016

Lala Koala en de politie Eeklo zijn te gast in de kleuterafdeling
Het schemert maar Lala Koala is reeds op post.
Hij begroet alle kleuters en het moet gezegd .. Lala is heel zichtbaar met zijn fluohesje.

Yari (K3) neemt even de tijd om Lala een flinke knuffel te geven.

Xander (K2) krijgt een flinke aai over zijn bolletje ..
 een 'flink zo' omdat hij heel zichtbaar is in het verkeer.

Korneel (K1) bekijkt het allemaal liever vanop een veilige afstand.
Lala Koala is dan ook wel heel indrukwekkend als je nog maar 90 cm meet.

Thibault heeft er meteen zin in : "Ik word later ook agent !"

En dan wordt er aangeklopt.
Lala Koala ploft meteen in mijn vertelstoel en wuift mijn kleuters toe.

Overal zie je onder invloed van licht, de fluo-strepen oplichten.
Zo zichtbaar zijn we dus in het verkeer.


De agent neemt plaats tussen de kleuters en geeft een woordje uitleg.
Hij vertelt over zijn beroep.
Een agent kijkt of fietsers veilig gebruik maken van het fietspad
en kijkt of voetgangers het voetpad kiezen. 
Wie naar de overkant van de straat moet, neemt het zebrapad. 
Ook de auto's worden nauwlettend opgevolgd voor hun rijgedrag. 
ALs het verkeerslicht op rood springt, moet je stoppen, bij groen mag je weer doorrijden. 
En dan komt het .. nooit gedacht, misschien een klein beetje verwacht .. 
Fien (K2) neemt het woord : Mijn mama heeft al eens door het oranje licht gereden 
maar gelukkig hebben jullie dat niet gezien !  
Oei oei oei, Fien !
Bij juf Anne wordt het pas echt erg.
Daar beweert Len dat zijn mama al tot 3x toe door het oranje gereden is en een boete heeft gehad. 
Juf Joke (mama van Len) zakt net niet door de grond van schaamte. 
En juf Anne en ik liggen gewoonweg in een deuk ! 

Voor de kleuters heeft de agent nog een verrassingspakket meegebracht : 
een mooie (spaar)kaart van Lala Koala
Deze kaart blijft nog eventjes in de klas.
Op regelmatige tijdstippen wordt door de juffen gecontroleerd of de kleuters hun hesje dragen
om naar school te stappen, te fietsen.
Zo kunnen de kleuters spaarpunten verzamelen en bij een volle kaart
krijgen de kleuters een lichtje om nog meer zichtbaar te zijn in het verkeer.
Tof initiatief ! Dank je wel politie.

Bijna zit het bezoek van de politie erop.
De kleuters mogen nog enkele vragen stellen.
Thibault weet exact wat de politie doet : boeven pakken en in de handboeien slaan 
en dan naar de bak (lees : gevangenis)
Maar dan gaat Thibault echt wel in overdrive en ik vrees voor een PV Smaad aan de politie.
"Dit pakje heb ik vorig jaar aangehad op het carnavalsfeest !"  vertelt Thibault.
Ik kan het bijna niet geloven - zegt Thibault nu echt dat een politiepak een carnavalspakje is ???!!! 
Gelukkig heeft de arm der wet enig gevoel voor humor 
en ik kan weer opgelucht ademhalen.






Dag Lala Koala .. tot gauw !

Na het bezoek keert de rust terug en gaat deze kleine agent ijverig aan de slag op zijn politiebureau.

Wist je dat .. 
 Tony Martin voor de vierde keer in zijn carrière 
de wereldtitel tijdrijden bij de elite mannen wint ? 
Knappe prestatie toch ?!
Wist je dat Tony Martin agent van opleiding is ?
Of hij op stap gaat met Lala Koala moet ik nog eens navragen ;-)

Aandacht : 
Morgen komt de schoolfotograaf langs. 
Iedereen een frisse duik in bad en met  nette kleertjes terug naar school ! 
Of zoals ik deze morgen vertelde aan mijn bengels ..
Zorg dat je blinkt !! 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten