zondag 16 oktober 2016

17 oktober 2016

Leuk nieuws voor onze kleutertjes ..
 Het startgeld € 250 ten voordele van de Eeklose kilometervreters hebben we vlotjes gehaald.
Dit bedrag werd reeds overgemaakt aan het goede doel.
Ook de fietsmarathon werd het voorbije weekend gereden. 
De rest van de centjes leggen we samen met de 4 kleuterklasjes 
en zo krijgen we een jaarabonnement op Fundels.
Dank je aan de gulle sponsors. 


Net terug uit Qatar voor een nieuwe schooldag ..
 Odil beleefde de dag van zijn nog jonge krokodillenleven .. 
het WK wielrennen in Qatar waar België toonde een echt wielerland te zijn .. 
met knappe renners, stevige kuiten en genieën in het trekken van waaiers.
Alleen kwam ene Sagan uit Slovakije roet in het eten gooien , jammer ! 
Maar Odil liet het niet aan zijn hartje komen. 
Met brons is hij en zijn wij immers ook heel blij. 
Met zijn regenboogtruitje en twee kranten stapte hij vandaag de klas in.
Eventjes samen de actua onder de loep nemen. 

En dat deden we ! 


 Over tot de orde van de dag : een puzzel knippen en kleven.
 Niet eenvoudig, zo blijkt.
Die kniptechniek moet echt nog ingeoefend worden.
En eenmaal klaar met knippen, kunnen we puzzelen. 
Veel puzzelplezier ! 

Maandag .. eetzaal .. dus weet ik weer wat te doen. 
Netjes in de rij per twee, 
jasjes uit,
kleuters een plaats geven aan tafel, 
brooddozen openen, 
drankjes uitdelen,
kleuters motiveren om toch nog een extra hapje te proeven. 
De rust bewaren in de eetzaal,
brooddozen controleren, 
jassen aan en 
samen naar de kleuterafdeling stappen per twee.
En dan nog iedereen op de pot krijgen voordat een collega me komt aflossen 
voor nog een kwartiertje welverdiende pauze. 
Maar tijdens het toiletbezoek loopt het grondig fout. 
Kleine Lou houdt van nette billen en krijgt een niet zo frisse pot onder de billen geschoven. 
Dus beslist deze kleine meid om het euvel zelf, grondig aan te pakken. 
Met een minuscuul stukje toiletpapier reinigt ze het toilet. 

Jakkes .. Lou toch .. 
Twee wasbeurten later van de handjes van Lou,
een extra ontsmettingsronde met dettol neemt juf Stephanie het van me over. 
Met een tandenborstel worden de vingernagels grondig gereinigd. 
En Lou laat het allemaal maar passeren, zich van geen kwaad bewust. 

Na school ben ik pas echt de wanhoop nabij.
In mijn mailbox vind ik een mail van de politie. 
Niet te geloven ! 
 Had ik het voorbije weekend een verkeerslicht gemist ? 
Had ik met mijn nieuwe schoenen het gaspedaal net iets té hard ingedrukt ? 
Gelukkig niks van dit alles. 
Ik krijg zowaar een unieke reeks foto's toegezonden van het klasbezoek van Lala aan de K2-tjes.
Dus kan ik alweer opgelucht ademhalen.
Veel kijkplezier ! 






 Wat een enthousiaste begroeting. Mooi toch !
 En als je bang bent, dan doe je gewoonweg zo .. 
handjes voor de ogen en dan zie je niks meer ..
dit is wat ze struisvogelpolitiek noemen.






Ook zo benieuwd waarom juf een lachbui krijgt ?
Fien haalde een herinnering op : 
Mama reed door het oranje licht maar gelukkig hebben jullie dit niet gezien.  
Hilarisch moment. 



 




1 opmerking: