woensdag 19 oktober 2016

19 oktober 2016

De herfst wil van geen wijken meer weten.
Donkere wolken glijden over Eeklo
en bovendien steekt de wind een tandje bij.
Niet echt iets om vrolijk van te worden. 
Ik mis die mooie zonnige dagen en ik ben niet de enige. 

Mijn kleuters hebben een 'herfstdipje'
Liefst een kwartier duurt het vooraleer alle jassen uiteindelijk aan een haakje hangen. 
Niet te geloven maar een record. 
Slaat de vermoeidheid toe ?? 

Maar wat blijkt even later, ook de juf heeft last van dit 'herfstdipje'
Nadat ik een enorme voorraad behangerslijm heb aangemaakt,
laat ik de voorraadpot uit mijn handen vallen.
De lijm spat wild in het rond - mijn kleuters schrikken zich een hoedje. 
Juf, wat doe je nu ? roepen mijn kleuters verschrikt.
Ik kleef jullie werkjes direct vast aan de tafel probeer ik nog te stamelen. 
Niemand die dit gelooft natuurlijk ! 

De ochtend verloopt verder vlekkeloos, echt waar. 
En tijdens de speeltijd kunnen de kleuters proeven van het heerlijkste herfstfruit -
Mama Mieke en papa Freddy hebben deze ochtend reeds vroeg alles in partjes verdeeld. 
Dank je wel ! 

De kleuters smullen hun buikje rond en de extra vitaminen geven extra energie. 
We werken enkele opdrachtjes af en dan is het alweer middag. 

Fijne woensdagnamiddag en tot morgen.  

En dan vind ik dit in mijn mailbox .. (iemand heeft toch mijn dipje opgemerkt)
Wie me kent, weet dat ik grote fan ben van Kerst. 
Mijn dag kan niet meer stuk.  
Dank je wel aan degene die me dit opkikkertje bezorgde ;-)

1 opmerking: