vrijdag 21 oktober 2016

21 oktober 2016


Vrijdag .. fruitdag ..
 In onze fruitwinkel hebben we vandaag bananen te koop. 
Ook mama Vitamientje loopt langs met een lading verse appeltjes voor iedereen. 
Gelukkig is papa Freddy er om al het fruit te verwerken voor onze kleutertjes. 
Dank je ! 
Onze fruitwinkel is een succes. Leuk zo ! 

En net zoals elke dag, lezen we een verhaal voor.
Ditmaal kiezen we voor Jonnie.
Wie Jonnie is ? 
Jonnie is een hele lieve spin, maar niemand weet het ..
alleen wij ! 
(omdat we dit boek gelezen hebben natuurlijk) 

En dan komt het .. 
Juf, je hebt een mooie diamant ! zegt Fien (meisjes hé .. oog voor detail) 
Heb ik gekregen van de kaboutertjes, antwoord ik. 
Mijn kleuters zijn in de ban van mijn verzinsels.
Ze hangen aan mijn lippen. 
Waar heb je die kabouters gezien ? 
Zijn ze groot ? 
Waarom kreeg jij die diamant ? 
Wat volgt is het alom bekende lied ... Hey Ho !! 
Tot juf Joke roet in het eten komt gooien : De kabouters missen een diamant, gestolen !! 
20 paar oogjes kijken me verward aan. 
Neen schattebouten, ik zou nooit zomaar iets wegnemen. 
Tja, van je collega's moet je het hebben. 


Over de middag loop ik toezicht. 
Omdat de zon schijnt, diep ik de krijtjes nog eens op.
Hiermee kunnen de kleuters creatief aan de slag.


Linde, pas terug uit Spanje, past voor het 'krijt'moment.
Ik heb nieuwe Spaanse schoenen en die mogen niet vies worden. 

OK Linde, staat genoteerd.
Vrijdagnamiddag is er vrij spel in de speelhoeken.
Het dochtertje van juf Wendy komt even met ons meespelen en dat vinden mijn meisjes heel leuk.
Samen spelen met de schrijfmat en raadsels tekenen, een leuk idee.
Constructies bouwen ..
In de poppenhoek maakt Thibault Alessio klaar voor een nieuwe schooldag.
Kayla maakt de lunch klaar voor Alessio.
Matthias weet het zeer goed : Hier drinken we alleen melk ! 
En Tiana verhuist de oven naar een veilige plaats.
Ik bak koeken voor als je thuiskomt van school.
Deze meisjes dromen van een eigen kleurrijke juwelencollectie.
Xander, Nathan en Julot bouwen samen met Bob de Bouwer aan een nieuwe school.
Oogt modern, jongens. 
Leuk plan ! 

Fijn weekend en tot maandag ! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten