zaterdag 1 oktober 2016

3 oktober 2016


De aankondiging van een nieuw thema heeft enkele kleuters helemaal geïnspireerd ..
zodanig zelfs dat ze meteen op zoek gegaan zijn naar een passende outfit !
 Een jas in 'giraffen'print ..
en eentje met een 'panter'printje .. leuk toch ! 

En er wacht ons nog een leuke verrassing ..
eindelijk kiemen onze pitjes en groeien er plots mini-appelboompjes.
Mijn kleuters zijn door het dolle heen. 

We starten de dag met een waarneming van dieren,
die brengen we onder in verschillende groepen nl huisdieren, boerderijdieren en wilde dieren. 
De kennis van het dierenrijk is groot, zo blijkt ! 

Na de waarneming kunnen de dieren
 (sorry ; schrijffoutje < moet natuurlijk kinderen zijn die vertellen - 
OK, ik kom misschien wel uit de tijd dat dieren konden spreken :-) ) 
vertellen over hun huisdieren.
Thibault heeft bij zijn grootouders 4 kippen en een haan 
en het zijn -volgens hem dan- toch wilde dieren.
Ja hoor, zeker wel .. ze pikken me steeds ! is zijn verklaring :-) 

Opnieuw werken we met een nieuwe techniek ; creatief met houtskool
en da's pas leuk ! Word je heerlijk zwart van ! 





Na school krijg ik een ICT-les van juf Kelly (ons ICT-wonder)
Pas om 18.00 uur was de les uit en ik heb nu een klare kijk op de ICT-wereld.
Dank je wel, collega ! 

1 opmerking:

  1. Er is een wonder gebeurd!!Juf Tania haar foto's staan er nog niet op???
    Wou net eens kijken wat jullie vandaag allemaal hadden gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen