dinsdag 18 oktober 2016

18 oktober 2016


Wat een begin van de dag ..

Juf Joke en juf Anne zijn echte 'pestkoppen'
en dat zal ik geweten hebben.
Zoals elk jaar maak ik met de kleuters een 'herfstschattendoos'
en dat kunnen de dames niet hebben, vandaar hun snode plannen. 
Het is verdacht stil en dat is nooit een goed teken. 
Plots hoor ik juf Stephanie (turnjuf) roepen : "Ze is daar !"
Tja, dan weet je het wel hé. 
Ik stap op de dames af. 
Het enige wat ze kunnen mopperen is 'sorry sorry sorry'
Alleen weet ik niet waarover ze het hebben. 
Wat blijkt, ze hebben gewoon mijn 'herfstschattendozen' verstopt. 
Echte heksen zijn het als je het mij vraagt maar het is dan ook bijna halloween.

Even later komt juf Muriel buiten adem aan op school. 
Wat ik dan te horen krijg, tart elke verbeelding. 
Toen ik naar school kwam, kruiste een dolle koe mijn pad. 
Ze stormde recht op mijn auto af.
Intussen toont juf Muriel op plastische wijze hoe de koe sprongen maakte, hilarisch.

Juf Muriel, wijs als ze is, zet haar auto aan de kant en belt de arm der wet. 
'Goed idee' vind ik. 
Juf Muriel vervolgt haar verhaal. 
'Men vroeg mijn naam, geboortedatum, adres, plaats waar ik was enz.'
'Waarvoor is dat nodig ? vraag ik verbaasd. 
'Jij bent toch niet in fout ? Het gaat toch om die dolle koe ?'
Juf Muriel begrijpt mijn reactie net niet verkeerd : Ik ben die dolle koe niet hoor !
Die info is om een PV (proces verbaal) op te stellen.
O ja, juist !! 
Sorry collega, ik had het even verkeerd voor. 

De K2-tjes werken aan een herfsttafereel, heel mooi ! 
Alhoewel Amir eerst een gevecht aangaat met zijn schort.
 Deze bengels toveren met herfstkleuren een wel heel speciale herfstboom.
En dan kunnen we het kunstig schilderij bewonderen. 
Daarna komt juf Stephanie .. een lesje lichamelijke opvoeding staat op de agenda.

Al snel is het middag, iedereen is zeer actief in de klas. 
Juf Muriel kleeft en de lijm vliegt in het rond :-) 
Juf Anne is ook ijverig in de weer.
Nieuwsgierig ga ik een kijkje nemen en wat zie ik ?? 
Juf Anne heeft haar 'sletskes' aan, geen goed teken.
Ze knipt en knipt en knipt. Af en toe hoor ik ze morren. 
Hoe ouder ze wordt, hoe meer trekjes ze krijgt van 'Grumpy'.

Wat nu weer ? denk ik. 
En dan zie ik het .. een plannetje mét heel veel details.
Juf Anne wil uiltjes knutselen maar dat lijkt me niet evident. 
Oeps, een misbaksel ?!
Mijn collega hoopt het crea-werkje te redden met wiebeloogjes. 
Wordt zeker vervolgd. 
Ook dit staat op de planning van de K3-tjes.
Een leuk idee maar immens veel werk.
De doe-opdracht loopt in het honderd en 
over de middag, jawel .. knutselt mijn collega jolig verder. 
Je moet het maar doen ! 

En na een middag doorwerken, levert juf Anne deze werkjes af .. mooi zo ! 



1 opmerking: