vrijdag 6 juni 2014

6 juni 2014


Dinsdag 6 juni 1944 - D-day ! 

Exact 70 jaar geleden was er de landing van de geallieerden op de stranden van Normandië. 
Dit betekende de bevrijding van West-Europa na jaren van oorlog ! 
Vandaag worden alle slachtoffers van WO II herdacht !
Dit nieuws krijgt ook aandacht in de klas ! 

De kleuters zijn dol op de WK-uitdagingen. 
Zelfs tijdens de speeltijden spelen ze een heuse voetbalmatch. 
Vandaag speelt Donart (K2) enthousiast mee met de jongens van de derde kleuterklas. 
Ik ben alweer slachtoffer van dienst en 'moet' mijn elftal aanmoedigen vanop de bank. 
Juf Kim - turnjuf-  houdt me gezelschap. 
Donart schopt op doel .. jammer, de bal wijkt af en de bal vliegt op mijn hoofd en ketst dan op juf Kim haar wang. 
Donart is duidelijk geschrokken ! Hij loopt naar de zijlijn .. mompelt een sorry .. geeft ons een knuffel en weg is hij .. 
Schattig ! Ik zie het de Rode Duivels in Brazilië nog niet doen !! 
Odil mag zijn WK-sokjes aantrekken want dit weekend speelt het Belgisch Nationale Team een wedstrijdje tegen Tunesië .. Go Devils Go ! 

Joepie, nog een verrassing .. deze keer van Caitlin
De inhoud van het presentje ?? Een creatieve tekening en twee snoepjes. 
Dank je !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten