donderdag 5 juni 2014

5 juni 2014

Beste lezers van de blog, 
ik word gedwongen iets recht te zetten op deze blog.
Juf Anne heeft lange tenen deze dagen. 
Juf Kim - onze turnjuf - hielp me uit de nood voor de creatie van het geschenk voor papa.
Ik had het idee, maar de uitvoering bleek niet zo eenvoudig.
Dus stak juf Kim een handje toe voor het ontwerp. 
Ook juf Anne pijnigde haar hersens om aan de slag te gaan met dit programma. 
Maar ook haar lukte het niet, alhoewel ze het toch even wou proberen, waarvoor dank !
Bij deze heb ik dit dan ook duidelijk vermeld. 
De wenskaart met het versje is volledig van mijn hand .. 
juf Kim vindt de kaarten geweldig mooi ! 
Ik hoop dat de papa's zondag genieten van hun 'supporterspakket' 
Weet dat we er heel wat tijd in gestopt hebben. 
De bijhorende foto's kan ik pas zondag op de blog zetten .. anders is het natuurlijk geen verrassing meer. 

Nu over tot de orde van de dag. 
Vandaag ben ik heel vroeg op school .. 
Gerda poetsvrouw heeft ons klasje opgefleurd volledig in WK-stemming. 
Goed gedaan .. je hebt talent ! 
Ik heb een serieus werklijstje : 
1. Gordijnen van de speelzaal afhalen, ze zijn stoffig en vies. 
Gerda poetsvrouw mag de wasmachine laten draaien. 
Ik vermoed - neen, ik ben zeker - dat de gordijnen zullen opfleuren na een frisse wasbeurt. 
2. Het fruit van het Tutti Frutti-project is klaar voor consumptie. Ik knoop mijn schort om en verdeel de nectarines in partjes. Juf Kelly kan het niet aanzien en steekt een handje toe. 
3. Vandaag schrijven we de kaarten voor de Rode Duivels. 
We hebben zelfs onze eigen Duivel-postbus. 
We verzamelen alle kaarten van GO de Tandem en 
brengen binnenkort ons postkaartenpakket naar het postkantoor. 
 Gerda poetsvrouw bezorgde ons enkele weken terug 100 kaarten. 
Juf Anne wou opscheppen en bezorgde ons nog 200 extra kaarten. 
Wie zin heeft om ook een aanmoediging voor de Rode Duivels neer te schrijven, 
kan terecht in de kleuterafdeling. 
4. De kleuters worden bedolven onder een pak duiveluitdagingen. 
Maar ze doen het met de glimlach en soms ook met bittere ernst.
Er wordt geknipt, gekleurd, geplakt en geknutseld. 
Alles voor de Duivels hé  ! 
Het Duivel-team ! 
Foto's knippen en opnieuw samenstellen .. 
5. Ook de duiveluitdaging voor de ouders is toe aan een tweede knutselnamiddag. 
Deze middag hebben we de ouders van Matteo (K2) te gast voor een uurtje knutselen. 

 6. Na school maak ik de koffers klaar die we dinsdag nodig zullen hebben voor onze schoolreis : 
reserve-kledij, handdoeken, zakdoeken, vochtige doekjes, zonnecème,
EHBO-kist, extra water en drinkbekers, strandspeelgoed .. 
Odil, niet te vergeten ! 
Snel langslopen in het warenhuis en enkele zakjes snoep kopen .. 
Op zo'n dag lust iedereen toch een snoepje ! 


TIP : 
 Vandaag hebben alle kleuters een briefje in hun heen-en-weerschriftje.
Dat briefje bevat nuttige informatie voor alle reisvriendjes.
Omdat er zonnig en wam weer voorspeld wordt, is het aangeraden alle kleuters
 een zonnepet, zonnebril én T-shirt mét mouw aan te trekken. 
Dit om zonnebrand te voorkomen. 

Gelieve ook rekening te houden met de samenstelling van het lunchpakket. 
Geen warmtegevoelig beleg tussen de sandwiches aub 
(denk maar aan préparé .. kan je serieus ziek van worden) 

Wie nog geen zonnepet heeft, kan terecht bij de kleuterjuffen.
Voor € 1.50 kan je een retro-pet van de Tandem kopen, een aanrader. 
En met die gele kleur ben je wel (g)heel herkenbaar !!  

En dan was er nog Benne .. 
Benne weet dat ik van verrassingen hou .. en ook vandaag heeft hij een presentje voor mij .. 
Een prachttekening met een doosje snoep .. 
ik word heel erg verwend ! 
Dank je !! 









2 opmerkingen:

  1. Juf Tania.. jij bent 'vergeten' vemelden 1. dat je ook naar Aldi om 'teensletsen' ging.. zo heb je me toch gemaild.. benieuwd hoe die eruitzien....
    2. ik WEL de kaarten kon maken... enkel moest ik laptop meebrengen om af te printen.. ik ben dan ook een echt ICT wonder..!
    3. Jij ook een ICT genie bent geworden... mss iets om aan te vragen .. 'fin de carrière'...xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrees dat die 'teensletsen' in de schoenenkast zullen blijven liggen. Als ik de weersvoorspelling mag geloven, zullen mijn tenen er dinsdag afvriezen. Ben op zoek naar ander practisch schoeisel voor aan 't zeetje !!

    Wie spreekt van 'fin de carrière' ?? Ik heb zeker nog 20 jaar te gaan !! Men weze gewaarschuwd - ik ben nog lang niet aan het eind van mijn Latijn.

    BeantwoordenVerwijderen