maandag 23 juni 2014

23 juni 2014


Deze morgen héél vroeg op school.
Na het feestje van vrijdag is er nog wat opruimwerk te doen. 

Tot mijn grote ontgoocheling stel ik vast 
dat twee glazen van onze Rode Duivels verdwenen zijn.
Erg jammer, wij kregen deze glazen ook in bruikleen.

De laatste schoolweek gaat van start .. 
en naar aloude traditie is de eetzaal gesloten.
Dus brengen alle kleuters hun brooddoos mee met allerlei lekkers.
En juf is een krak in brooddozen-bouwen :-) 
Caithlyn vermoedt het ergste .. 
 Vandaag hebben we op de valreep nog een jarige te vieren .. Nico !
 En Nico had een ontzettend druk weekend..
hij dook de keuken in en bakte er op los .. 
een chocolade-beer ..
 En een sierlijke vlinder ..
 En als je -net zoals Nico- pas vijf bent, dan blaas je nog heel graag kaarsjes uit ! 
Dus blazen maar !! 




Het is een aangename zomerdag 

 .. dus houden we een WK-pic-nic
 Heel gezellig allemaal en buiten eten verscherpt de eetlust. 
In enkele ogenblikken zijn de brooddozen helemaal leeg ! 
 Na de middag spelen we "op verplaatsing" en brengen een bezoek aan het plaatselijk voetbalveld.
Juf Inge en juf Muriel gaan ook mee op stap. 
Juf Kelly dient noodgedwongen thuis te blijven wegens nog enkele opdrachten af te werken.
Jammer !
De bondscoach van de kleuters (ik dus) heeft de bolderkar gevuld met voetballen.
Wat anders ??
En Odil is nog helemaal in stemming na zijn voetbalfeestje van gisteren
Enkele sfeerbeelden .. duiveltjes in actie !
En geloof me, zo'n voetbalveld is ontzettend groot voor deze kleine duiveltjes.
Lopen, schieten op doel en scoren ..
Kaila is een natuurtalent ..
Mijn drie doelmannen .. dat zijn er twee té veel weet Benne ..
Viyana is "doelman" met dienst !
Mauro is 'bankzitter' en is er helemaal niet blij mee. 
"Ik heb geen bal" vertelt hij boos. 
 Schuilt daar een kleine Lukaku ?? 
Na 5 minuten wedstrijd is het zover .. mijn ploeg scoort en ik kan juichen ..
Wat een talent !!  
 Mijn talent als coach is niet te evenaren
Wilmots kan nog iets van me opsteken ;-)
De bezoekers .. zie eens hoe Keandro verwoede pogingen onderneemt om 'bankzitter' te worden
Het lukt hem net niet, maar wat wil je met zo'n korte beentjes !
Donart en Leonie warmen zich op, klaar om het veld op te stormen ..
Juf Inge en Mauro zitten op de eretribune .. koninklijke allures ??
 Jarige Nico geniet .. en dit op 'zijn' dag !
Jana .. hevige supporter van het Duivel-elftal
En Caithlyn zoekt na het sporten een plekje schaduw op ..
" 't Is hier toch warm hoor juf in Brazilië" 
Na een half uurtje sporten verlaten we het veld ..
we scoorden op doel en hadden pret voor 100 
en net daarom was dit zo'n leuke dag ! 
Na school fietst juf terug huiswaarts met Odil in het zitje
en een zak vol wasgoed .. 
het einde schooljaar komt in zicht !! Dus kan de wasmachine overuren draaien !

Gezocht en gevonden ..
Ik heb een afspraakje kunnen versieren met de ijscoman. 
Donderdag 26 juni om 14.00uur komt hij langs op school.
Dit keer moest ik -gelukkig-geen sprintje inzetten, een eenvoudig telefoontje bracht dé oplossing






1 opmerking: