woensdag 18 juni 2014

18 juni 2014

Evaluatie van het voetbalgebeuren door de kleuters van K2 - 
zo beleefden mijn kleuters het WK .. 
Eén ding weet ik zeker .. ze zijn ontzettend blij met de winst van de Duivels ! 
Zo viert Caithlyn de overwinning van de Rode duivels ..
Benne : "Toen de witte ploeg scoorde was ik triest, toen de Duivels scoorden werd ik blij !"
Liam :" Ik heb een poster en daarop is Thibault Courtois twee keer te zien"
 (lees : De tweede Courtois is niemand minder dan Mignolet)
 Shirley : "Ik volgde de match op groot scherm, alle mensen zongen en werden gek !"
Donart :" Ik keek ook naar de match en zong nadien onder de douche "Brasil" 
want de Duivels hebben bij mij ook gewonnen ! "
Nico : "Eerst hadden de Rode Duivels verloren, nadien hebben ze gewonnen .. joepie !"
Diëgo :" Leuke match en 
ik heb cola gedronken en chips gegeten.
 Bovendien heeft één Duivel de bal met de hand geraakt en dat mag niet .. "
waarop Benne : "Ja maar, dat was om de bal in te gooien en dan mag het weer wel wel !"
Dinozzo vond de match .. "goed gespeeld !"
Caitlin keek ook voetbal .. "Eerst scoorde een witte Duivel en nadien scoorden de Rode Duivels .."
Alena : "De Rode Duivels hebben twee doelen gemaakt 
en ik heb meegezongen met het volkslied 
terwijl ik spaghetti aan het eten was."
Elise : "Mijn baby-zus was ook geschminkt voor de Rode Duivels"
Siouxie : "De Rode Duivels hebben gezongen van België" (lees : ze zongen het volkslied) 
Benne : "Zo'n witten (Speler van Algerije dus) 
heeft een Rode Duivel laten vallen maar hij zei sorry !"
   De mama van Renée (K3) had een presentje in de boekentas van Renée gestopt 
met volgend berichtje .. 
 De Rode Duivels wonnen gisteren, 
een spannende match!
Dit kan/kon alleen met de bijzondere steun van het Tandem-Team ! 
Merci !
 Juf bracht deze morgen de krant mee naar de klas 
en wees maar zeker dat de sporteditie werd doorgenomen door mijn kleuters,
 voorzien van de nodige commentaren. 
Op naar een volgende wedstrijd .. 
zondag 22/06 in Rio de Janeiro .. 
"Red devils make us proud !!"

Het is woensdag en onder normale omstandigheden hebben de juffen vrij .. niet dus !
Er wachten mij nog een resem taken die DRINGEND afgewerkt moeten worden : 
1. kindvolgsysteem digitaal verwerken
2.informat of aanwezigheden invullen
3. facturatie opmaken
4. organisatie bar Brasil voor onze WK-party van vrijdag
5. WK-tentoonstelling ordenen
6. afwerken trofee 
7. blog aanvullen 
In mijn drukke bezigheden word ik opgeschrikt door de mama van Matteo,
zij heeft een kunst-grasmat om de 'look' van onze tentoonstelling te verfijnen. 
"Claire van de opvang zal het gevaarte brengen. Eventjes geduld nog" zegt de mama van Matteo. 
En ik doe wat me gevraagd wordt .. ik kan mijn ogen niet geloven .. 
 Claire komt aangereden met haar autootje en daarop ligt .. inderdaad .. de kunst-grasmat !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten