dinsdag 3 juni 2014

3 juni 2014

De 'rush' naar het einde van het schooljaar is begonnen. 
Deze morgen overleg gehad met het revalidatiecentrum de KlimOp. 
Intussen heeft juf Suzanne mijn kleuters onder haar vleugels genomen, waarvoor dank ! 

Eens terug in de klas werken de kleuters aan hun WK-opdrachten. 
Een oefening op cijferherkenning leert kleuters de identieke cijfers ontdekken en lezen. 
Wie goed kijkt, kan de tenues van de duivels samenstellen .. leuke opdracht ! 
Ik heb heel wat 'materiaalmeesters' in spé in de klas. 

Op dinsdag spurt ik om 10.00 uur naar de speelplaats - ik ben de juf van dienst en loop gezwind mijn toezicht - éénmaal ik het tuintje voorbij hol kan ik mijn ogen niet geloven .. 
onkruid .. onkruid .. onkruid .. 
En wat dacht je ??? Juist, met enkele kleuters duik ik de bloementuin in. 
Wieden is de boodschap !! 
Na een kwartiertje wieden, hebben we een volle 'groencontainer' tuinafval. 
Jammer genoeg was ik iets té enthousiast bij het wieden en
verwijderde ik mijn trots .. mijn klaprozen. 
Siouxie was zelfs zo lief om in de klas mijn bril te halen ..
 "Nu kan je alles goed zien" voegde ze er wijselijk aan toe. 
De dag kabbelde rustig verder : tekenen, knutselen, WK-opdrachtjes uitvoeren, versje vaderdag inoefenen .. en de Brabançonne aanleren. 
Niet eenvoudig ! Wat een tekst ! 

Na school duikt juf alweer achter de computer .. (vaderdag)geschenken weet je nog ! 
Ik hoop dat ik deze avond niet moet werken tot 23.00 uur en ik dus rustig in de zetel even de actualiteit kan volgen.
Welterusten en tot morgen ! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten