donderdag 19 juni 2014

19 juni 2014

Vandaag staat in de agenda van veel ouders aangestipt als belangrijk ..
het is Eeklo jaarmarkt, hoogfeest voor rasechte Eeklonaars
Ook in BuKinOp (buitenschoolse kinderopvang) is het opvallend druk deze morgen. 

Wij - de kleuters en juffen hebben vandaag geen tijd te verliezen want morgen is het 'onze' dag. 
En er moet nog heel wat gebeuren .. 
mijn eerste taak van de dag is de klas op orde zetten, 
want Gerda vloog als een witte tornado gisterennamiddag door mijn klas 
- ze veegde me net niet buiten om 16.00 uur.
De tweede opdracht bestaat erin de WK-grasmat uit te rollen .. wat een karwei !! 
En dat op mijn nuchtere maag - gelukkig steekt juf Annelies een handje toe. 
Ook de tuin neem ik -samen met Donart en Mauro- snel nog eens onder handen
Ook de perziken van vorige vrijdag moeten nog in partjes verdeeld worden .. 
dat wordt dus opdracht drie.
Gelukkig komt juf Kim mijn bengels ophalen voor hun wekelijks turnlesje 
en ik spurt naar de zorgklas - 
er staat me alweer een overgangsgesprek te wachten 
ditmaal overgang van K1 naar K2  
opdracht vier dus.
Ik snak naar mijn tweede adem .. niet dus .. 
want de laatste hand aan de tentoonstelling moet gelegd worden.
Joepie klaar !!
Dus kan ik na opdracht vijf snel beginnen aan opdracht zes. 
Maar eerst wuif ik de kleuters van K3 uit, zij gaan vandaag op ziekenbezoek bij juf Anne. 
Opdracht  zes -zeven en acht volgen elkaar heel snel op : 
- wij oefenen en zingen de Brabançonne uit volle borst
- wij werken onze Duivel-training af en ja, ik ben een vrij strenge coach .. wil winnen hé :-) 
- Alena brengt een solo "We are the champions" .. knap zangtalent ! 
Dat hoor je dan morgen wel weer !! 
Net op tijd is de derde kleuterklas terug van het bezoek aan hun juf. 
Yari maakt snel de groeten over "Mocht ik niet vergeten" zegt hij plichtsbewust ..
"En .. juf Anne huilde !" voegt hij er nog aan toe. 
"Serieus ?? Mist ze me zo erg ??" vraag ik. Waarop Yari kordaat antwoordt : "Neen" 
"Oh .. huilde ze omdat ze jou zag ?" vraag ik plagerig. 
Reactie Yari : "Juf Tania toch !" en weg is hij. 
In ieder geval .. morgen komt juf Anne supporteren op onze WK-party "Dance with the devils"
Ze zal verbaasd zijn van mijn talent als coach van het Rode Duivel Kleuterteam 


Vandaag is het 'dag van de poetsvrouw' maar Gerda is in geen wegen te bespeuren,
net als het andere onderhoudspersoneel heeft ze een dagje vrij. 
Dus poetsen de kleuterjuffen zelf hun klas.
Juf Kelly en ik doen de 'waterkuis' van de toiletten, terwijl juf Annelies ijverig en overvloedig produkt giet in de toiletten .. Opdracht negen alweer. 
Opdracht tien is er eentje voor thuis .. een indrukwekkend to-do-lijstje. 
De spanning stijgt ten top en ik heb wat last van stress .. 
en ik rijd me nog vast op het criterium dat door Eeklo dendert.
 Een zwaantje roept me tot de orde als hij me betrapt op het fietsen op het voetpad .. 
"Ik heb dan ook een zeer zware dag gehad !" mompel ik.
Ik houd het niet meer bij het lezen van de mail van juf Inge .. zij verwittigde de pers !! 
 Alsof de druk op de ketel nog niet groot genoeg is .. 
ik zorg er voor dat ik goed op de foto sta ;-) 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten