dinsdag 17 juni 2014

17 juni 2014


Vandaag is het D-day voor de Rode Duivels en 
de leerlingen van de Tandem gaan de uitdaging aan : 
Elke kleuter, leerkracht en (groot)ouder draagt een tri-colore-outfit de dag 
dat de Rode Duivels in actie komen .. 

Enkele sfeerbeelden .. 

We swingen de dag in op een leuke samba .. 
Onze jongens spelen hun oefenmatch .. 
 En we hebben onze eigen Thibo Courtois nl. 
Thibo Van Lauwe die steevast tot doelman van de kleutermatch wordt gekozen.
 Ook Jasper heeft de voetbalmicrobe flink te pakken ..
En als Fatihan scoort is er dolle vreugde op ons eigen Belo Horizonte :-) 
Ook de peuters vinden het WK-project best tof en spelen kiekeboe spelletjes onder de Belgische vlag.
Kleine duiveltjes zijn het .. maar o wat een pret ! 



Mijn Duivels klasje op hun Duivels feestje .. 
 Diëgo met een officieel WK-supporters-truitje  en 
Siouxie, die ferm gestift heeft met de kleurstift van juf
 Shirley,een look-a-like van Fellaini en 
Caitlin, helemaal voorbereid op een zwoele zomerdag  
Donart in sportoutfit en het haar in piekjes .. klaar voor de match 
Kaila strooit vandaag met bloemetjes .. we zullen winnen voorspelt ze nog
Viyana heeft een aangepast hoedje gevonden voor het WK-feest en 
Nico verzamelde heel wat stoere tattoo's
Elise glundert : "Het wordt een toffe dag" 
Kythana laat me weten dat ze ontzettend veel zin heeft in een feestje ! 
Ook Matteo heeft zijn sporttenue opgediept en 
Jana heeft voor de gelegenheid niet alleen zwart - geel - rode klederen aangetrokken,
ze heeft ook een knalrode strik in haar haren. 
 Benne droomt er van bondscoach te worden van het nationale team 
en dat steekt hij niet onder stoelen of banken .. hij is helemaal klaar voor de training.
Dinozzo speelt liever supporter en met de toeter die hij meebracht, jaagt hij iedereen de stuipen op het lijf.
Tenslotte Liam, Axana en Caithlyn .. voor wie zij supporteren is me een compleet raadsel ;-) 
Iedereen ziet er gewoonweg duivels prachtig uit !

Ook juf neemt actief deel aan het WK-gebeuren en Liam weet er -zo te zien- geen raad mee. 
"Gekke juf !" 
We vieren alvast de overwinning .. of is dit iets te voorbarig ??? 
De opdrachten van vandaag staan volledig in het teken van het WK
Mijn materiaalmeesters rangschikken de voetballen van groot naar klein  - kijk en vergelijk !! 
Eerste moeten die voetballen uitgeknipt worden ..
.. een hele karwei ..
 Een andere groep werkt aan het bijhouden van de scores - aantal doelpunten tellen en passend cijfer opzoeken
Tellen maar en de opdracht is klaar ! 

Intussen .. even verder op het secretariaat ..
Als je denkt dat de duivelsgekte alleen in de kleuterafdeling heerst .. 
.. niet dus .. juf Vera is helemaal klaar voor deze belangrijke dag !! 
Groepsfoto van de juffen .. al is het even wachten op juf Inge.
Juf Muriel gaat blijkbaar voor een strategische opstelling. 
Ook Gerda poetsvrouw volgde onze instructies op en draagt fier de 3-kleur
En juf Kelly ?? Die plaagt me al de hele dag door met dat opblaasbaar ding .. foei !! 
 Eindelijk .. daar is ze dan .. juf Inge 
Samen op de foto .. en als de duivels niet scoren deze avond dan zal het helemaal niet aan ons liggen. 
Wij staan immers als een blok achter onze Duivels !!

 Onze schooldag loopt ten einde .. en daar zijn  ze weer, de "plaagstokken" van de Tandem
met vuvuzela's blazen ze mijn klas ondersteboven. 
En Gerda .. die is ook in vorm
Ik weet zeker .. vanavond -als niemand het ziet- swingt ze met haar swiffer door de kleuterafdeling.

Aan allen .. een sportieve WK-avond en dat de Rode Duivels mogen winnen. 
Bij winst toeter je morgenochtend - bij het oprijden van de oprit- de schooldag in  !! 








 
 De match start met de Brabançonne en ik weet dat enkele kleuters nu staan mee te zingen.


Wat zijn de Rode Duivels toch fantastisch ..
België wint van Algerije met 2 - 1 
Wat een score .. 

Fellaini en Mertens, 
 de helden van de dag ..
 de helden van het veld ..
de lievelingen van elke Belgische supporter .. 

Na het feest van vandaag, 
kunnen we morgen enkel doorgaan met een duivels feestje. 
Als eerbetoon aan de match van vandaag 
zal de kleuterafdeling morgen rood kleuren. 
Oproep : alle kleuters dragen een rood accent !  

En dan was er nog .. 
Juf Anne - zij had een dipje na het doelpunt van Algerije  .. 
"ik moet en ik zal actie ondernemen" sms't ze .. 
en neen, ik wil haar plannen niet kennen .. komt niks goed van !
Juf Kelly is door het dolle heen .. 
"Brasiiiiiiiilllllll lalalalalala  .. België gewonnen met 2- 1. Kelly in driekleur" laat ze me weten.
Juf Annelies sms't "Sta ergens ter velde en volg match op groot scherm .. Joehoe" 
Even later loopt volgend bericht binnen .. "België wordt wereldkampioen !"
Ook Gerda is gebeten door de duivelsgekte en is van plan om morgen de school samen te toeteren. Eén probleempje .. Gerda komt per fiets .. 
"Hoe kan ik nu toeteren ?" vraagt ze me "Hoe ga je dat oplossen ?" 
Ik weet het .. 
morgen -precies om 12 uur- zingt Gerda live
een leuke samba aan de schoolpoort om de overwinning te vieren.
Ik nodig iedereen uit om te komen meevieren !! 

Uit de kindermond :
Als Gerda poetsvrouw 's middags aankomt in de Tandem 
wil ze de pronostiek van mijn kleutertjes kennen. 
 "Wie wint er deze avond ??" vraagt ze. 
Waarop mijn kleuters unaniem volgend antwoord geven "Tom Boonen"
We zijn verrast en proesten het uit ! 
Zou ik de liefde voor het wielrennen overgebracht hebben aan mijn bengels. 
Ik moet het bijna geloven !


 





1 opmerking: