donderdag 30 mei 2024

30 mei 2024

 

Het is een traditie .. op Eeklo jaarmarkt kom ik met de fiets. 

Maar dit jaar is het net iets anders - er hangen dreigende ☁️ wolken. 

Ik fiets, sneller dan de wolken en bereik droog de Tandem. 

Op mijn weg naar school een blitsbezoek gebracht aan het marktkraam van de Tandem.. 

en dan weer snel doorgefietst naar onze school.

Eerste taak van de dag .. schooltassen controleren !

Heeft iedereen een picknick mee ? 

Na het belsignaal verzamelen we de kleuters, worden de schooltassen gecontroleerd,

is er een sanitaire stop en wordt er voorgelezen volgens de 4 V’s


De kleinste kleuters vragen zich af waar hun Jules gebleven is (???) 

Jules is naar de jaarmarkt met juf Cheyenne en juf Ilse. 

Het bewijs volgt snel - een foto van Jules.

(Foto volgt)

We kunnen weer verder, de kleintjes zijn gerust.. 

en wij sturen een foto van het thuisfront terug naar de marktgangers 


Liv komt trots haar truitje tonen - kijk, juf Tania ! 

Vorig jaar vertelde ik de kleuters ( als grap) dat ik na school zou deelnemen aan de wielerwedstrijd 

die elk jaar georganiseerd wordt in Eeklo op de jaarmarkt. 

Liv stond vorig jaar op wacht met opa en was enigszins teleurgesteld dat ze me niet te zien kreeg.

In antwoord op haar spraakbericht ‘ Juf Tania, waar ben je ? ‘ schreef ik ..

Sorry, maar ik ben vandaag sneller dan de wind ! 😁

Ik heb zo’n klein vermoeden dat Liv vandaag een nieuwe poging wil wagen, 

als ze opa meekrijgt naar de kermis natuurlijk 😉


Over tot de orde van de dag ! 


Door het slechte weer zijn er dit jaar geen waterspelletjes .. jammer .. 

Maar er is een alternatief. 

Ik bereidde een safarispel voor.. de collega’s zijn akkoord om deel te nemen.

5 opdrachten hebben de kleuters af te werken .. één in elke klas.

Tableau vivant (the big five)

Raadsels oplossen - wie/wat ben ik ? In functie van the big five 

Tikspel : Wie is de leeuw ? Niemand die het weet, behalve de leeuw zelf

Naar de taalklas voor een lesje Afrikaans 

Afrikaanse ritmes < the Lion sleept tonight / the big five (Wilbur Sargunaraj) 


Naar de taalklas .. een lesje Afrikaans 



Raadsels oplossen .. wie het antwoord weet, duikt naar de bel 🛎️ 









Afrikaanse ritmes 


Tikspel .. wie is de leeuw, Nieman die het weet, behalve de leeuw zelf

Wie getikt wordt, gaat zitten - maar wie is nu de leeuw ? 








En als de velcro niet wil kleven dan gooit Anas zijn schoen aan de kant

en loopt voor zijn leven 😉

Anas, de sokkenkeuze zal uiteindelijk de leeuw ontmaskeren - mooi zo ! 

Één opdracht hebben we niet kunnen uitvoeren want het is alweer tijd voor de picknick.

We moeten de zon missen maar die zit in ons hart 💖 

dus troepen we buiten samen en maken het heel gezellig samen 





Na school wordt er nog gepoetst want jaarmarkt of niet .. het moet proper zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten