vrijdag 17 mei 2024

17 mei 2024

 

Vanuit het secretariaat kwam een oproep om op 17 mei in paarse kleding naar school te komen.
Vandaag draait het allemaal om ‘Je mag zijn wie je bent ‘ 
Al voeg ik er snel een levensles aan toe : 
Je mag zijn wie je bent, behalve stout ! 
Wij zijn lief voor elkaar ! 😍

Nu moet je weten dat juf Kelly geen fan is van paars.
Al een hele week mekkert ze over die spuuglelijke kleur. 
Het gaat zelfs zo ver dat ze weigert met paarse doekjes te poetsenπŸ€£πŸ˜‚
Niet te geloven maar toch is het zo.

Waarom ze paars lelijk vindt ? 
Dat heeft dan weer iets te maken met een voetbalploeg πŸ˜‰
Speciaal voor haar, heb ik paarse nagellak bij - ik geef het voorbeeld (voorschools) en de collega’s verzamelen eveneens voorschools in mijn klas en brengen een laagje paars aan. 
We zijn net klaar met ons experiment als juf Kelly de kleutertuin binnen stapt..
Helaas, we kunnen haar niet overtuigen om mee te doen..
Een lila T-shirt is meer dan genoeg’ zegt ze. 😏

Op donderdag maakte ik mijn kleuters nogmaals attent op de paarse dag ..
en dit is het resultaat. 
Het grappige aan dit verhaal is dat enkele kleuters te kennen gaven geen paars te hebben.
Ik zei nog - misschien heb je paarse sokken of paarse schoenen of een paars onderbroekje.πŸ˜‚
Had ik niet moeten zeggen.. twee kleuters komen trots hun paarse broekje tonen. 🀣


Mijn roze brigade toont verzet .. je mag zijn wie je bent - wij zijn roze ! 
Ok, gelijk hebben ze .. op de foto dan maar. 

Het boek dat ik voorlees volgens het principe van de 4V’s sluit naadloos aan bij ‘je mag zijn wie je bent’

Alle dieren in de jungle hebben bijzondere kleuren. Meneer Leeuw vindt zijn eigen kleuren daarom behoorlijk saai. Daar moet verandering in komen, vindt hij, want hij is tenslotte de koning van de jungle. Al snel gaat hij op zoek naar de mooiste kleur voor zijn vacht.

Zal hij de juiste kleur vinden of leert hij dat het misschien toch beter is om gewoon jezelf te blijven ? 

Ook vandaag komen nog meer wilde dieren mee naar de klas.

Die verhuizen straks allemaal naar de jungle (lees : de speelzaal)




Farah heeft een speciale gast mee.. de tweelingbroer van Odil de krokodil
Broederlijk zitten ze naast elkaar πŸ˜‰








Als juf Ilse even later onze jungle ziet, vreest ze voor het dak.
Straks begeeft het dak het ! 
😁
Dan moeten we wat sneller verhuizen naar de vernieuwbouw πŸ˜‰ antwoord ik.





Het is een mooie dag vandaag, de ☀️ zon is er. 
Snel naar buiten. We sluipen als een leeuw op vier poten. 










We werken verder aan onze reiskoffer en tekenen een leeuw, de koning van de jungle.
In de namiddag bewerken we de tekening met ecoline. 





Samen eten, .. opruimen, .. plassen, .. jassen aan en de kleuters trekken naar buiten.
Ik duik de klas in, 22 schriften controleren op berichten.

Als de middagpauze voorbij is, springen we in een schort en gaan schilderen. 


Met het vochtige weer zien we overal slakken. 
Ik pak er één met een slakkenhuisje maar natuurlijk geeft de slak niet thuis. 
Met een plantenspuit komt er beweging in de 🐌 slak.
Zeer interessant, vinden mijn kleuters. 
Na deze actie moeten mijn kleuters in beweging komen.. het gaat traag .. tergend traag.. 
Ik weet het op te lossen .. leve de plantenspuit 😁





Speciaal voor juf Kelly .. een mooie herinnering πŸ˜‰

Geen opmerkingen:

Een reactie posten