dinsdag 14 mei 2024

14 mei 2024

Dinsdag.. vroeg uit de veren ..

Ik heb nog enkele opdrachten af te vinken in mijn agenda

 En juf Ilse en ik hebben een plan - wij willen een Safari - snoezelhoek. 

We zien het helemaal zitten maar onze opdracht verloopt niet zonder slag of stoot. 

Dat camouflagenet weegt en onze infrastructuur houdt het amper..

om nog maar te zwijgen van de geur.. ruikt echt naar kamperen ⛺️ 

en ik krijg een instant vakantiegevoel 😁


Ik test de voorkennis van mijn kleuters .. 
Wat weten ze al ? Welke dieren kennen ze en kunnen ze ook benoemen.
In mijn reiskoffer zitten foto’s - the World Wildlife ! 
Op Safari of niet .. de observaties gaan gewoon door voor de K2-tjes. 
We oefenen de cijfers want als we straks het vliegtuig instappen, moeten we de tijdstabel kunnen lezen of we missen onze vlucht. 
Er is geen betere motivatie te vinden - wat doen ze toch flink hun best om al deze cijfers te lezen 
en te labelen 
1 wordt geel, 2 wordt blauw, 3 wordt rood, voor vier kiezen we groen, 5 houdt van oranje en 6 is dol,op paars. 


Asmar duikt mijn reisgids in en ontdekt allerlei wilde dieren.. 

We maken onze reispas klaar en personaliseren deze met een zelfportret

In de namiddag is er dan weer LO met juf Priscilla - ook zij stoomt mijn kleuters klaar voor de grote reis. 










De dag eindigt met een taalspelletje .. en schrik niet als je kleuter straks een aardig mondje Afrikaans praat - hebben ze geleerd op school in onze klas. 😂

Onze eerste zinnetje : je moe nie huil nie ! 🤣



Na school staat er nog een personeelsvergadering op de agenda 

mét een didactisch lesje rond outdoor education.

De schoolorganisatie en het beleid wordt uit de doeken gedaan.

De doelstellingen van de verschillende ontwikkelingsplannen worden geëvalueerd. 

Hoe staat het met de uitrol van de talentenarchipel ? .. de executieve functies binnen ons onderwijs ? .. ICT-leerling ? .. LIST ? .. outdoor education ? .. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten