woensdag 22 mei 2024

22 mei 2024

 Zoals ik reeds vermoedde .. er waait een virusje door de kleutertuin. 

3 kleuters in onze klas zijn afwezig wegens ziekte, allemaal maag-/darmklachten. 

Leve de dettol ..

Hopelijk is het snel voorbij. 


Interactief voorlezen van 'de fantastische vijf' - dag 2 

Na het voorleesmoment is er nog een denkoefening. 
Welk plaatje hoort bij welk dier ? 
Wie aandachtig geluisterd heeft, weet het antwoord.

We werken verder aan leeuw .. we kleuren .. knippen .. vouwen ..
Het knippen vraagt enige vorm van technische vaardigheid. 
Blijven oefenen, zou ik zeggen ! 











Ook de reiskoffers worden verder ingekleurd met ecoline.

Wie klaar is met de opdracht, krijgt een andere opdracht.
Ken je het spel 'een krokodil met tandpijn' ? 
Zoek de zieke tand ! 
Eén voor één wordt de tandenrij gecontroleerd door de kleuters - wanneer hapt de krokodil toe ? Spannend !




Kaelynn heeft goed geluisterd naar het verhaal 'de fantastische vijf'
Ze maakt de jeep klaar om op safari te vertrekken. 
Maélie boetseert een leeuw, eentje met heel wilde manen.
Eleonore maakt dan weer een slang .. en neen, 'ik ben niet bang voor de slang !' 
Hoor ik daar een rijmwoordje ? Mijn kleuters kijken verrast op - Juf, jij kan rijmen ! 😁

Ook een lesje media staat op de agenda. 
De kookwekker bepaalt hoe lang je mag spelen .. 10 minuten en dan is het wisseltijd .. 
Het spelletje 'coding safari' brengt de olifanten naar een drinkplaats. 


Met deze opdracht wordt het ruimtelijk inzicht bevorderd. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten