zaterdag 4 mei 2024

3 mei 2024

 


Wist-je-dat een versje aanleren het geheugen oefent om tekst te memoriseren.

En zoals een gezegde zegt ‘ oefening baart kunst’ 

oefenen we op elk moment van de dag.

Aanvankelijk wijden we een lesje aan het memoriseren van de tekst,

Nadien oefenen we lekker tussendoor. 

Men is gewaarschuwd - elke persoon die we vandaag in de kleutertuin ontmoeten, krijgt een voordracht πŸ˜‰

En er zijn heel wat gelukkigen .. juf Saskia (lager), juf Martine (ondersteuningsteam),

mama Vitamientje (brengt wekelijks gratis fruit),

meester Ken .. Neen juf, dat is geen mama maar een papa ! 

Ok, dat is waar.. 

Meester Ken krijgt wel wijze raad van Mikayla : 

Meester Ken, je mag niet zomaar met de knopjes van het alarm spelen.

Dat maakt zoveel lawaai en dan moeten wij op onze sokken naar buiten πŸ€£πŸ˜‚

Meester Ken weet niet wat hem overkomt. 

Juf Tania, zit jij hier voor iets tussen ? 

Ik beken schuld .. maar ik doe het voor een goed doel, 

sommige kleuters zijn bang van dit oorverdovend lawaai.

Ik doe er nog een schepje bovenop .. meester Ken is verantwoordelijk voor 

‘Preventie’ op school .. 

Kan je gewoon geen lied afspelen ? πŸ˜‰

ik denk zomaar even aan ‘ opzij opzij opzij, maak plaats,wij hebben ongelooflijke haast’ 

Ik hoop dat er een dag van de preventie bestaat want ik heb een ideetje πŸ˜…


Het is vrijdag en op vrijdag doen we altijd iets leuks .. 

Heb je ooit al gehoord van een kuspasje ? 

We maken er één voor Moederdag - een kusje voor onderweg πŸ˜‰

Maar hoe krijg je een kusje πŸ’‹ op een pasje ? 

Met πŸ’„ lippenstift natuurlijk - dat wordt dolle pret 

want ik-kan-het-helemaal-alleen wordt in dit geval een hele uitdaging 

Wat heb ik nodig ?

 Een spiegel, een tafel, een stoel, lippenstift, doekjes en een kuspasje.

Kijk je even mee ? Zijn ze niet knap ? 





























Na school lamineer ik de πŸ’‹ kuspasjes.
De versjes worden gestrikt ..
De doosjes worden geplooid .. 
En de schaar knipt in mijn vinger .. wat een leuke start van het weekend 😳
Cedium, een stevige pleister en ik kan verder .. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten