zaterdag 25 mei 2024

24 mei 2024

 

De poetshulp kwam dan toch niet langs en nu alles gestapeld is, gooi ik er zelf een sopje tegenaan. 

Jakkes, wat is dat ?  .. een naaktslak ! Hoe krijg ik die buiten ? 

De schooldag begint met een extraatje. Anas heeft een verrekijker bij - 
'kunnen we meenemen op safari, juf !'
Prima idee, Anas ! 
Anas kijkt alle kanten op.
 Hij hoopt eindelijk de 'grote vijf' te zien.. maar ook met een verrekijker lukt het niet de grote vijf te zien.
Waar zijn ze toch ?! .. omdat ze hier gewoon niet zijn, kleine vriend 😂

In elk geval, de verrekijker gaat mee in de koffer ! 
Iman heeft nog een junglemaatje mee .. die belandt in onze jungle (zie overdekte speelzaal) 

Interactief voorlezen uit de 'fantastische vijf' volgens de 4 V's. 
Bij de kaftbespreking ontdekken we nogmaals de grote vijf, zij het in detailwaarneming. 
Kan jij ze allemaal vinden ? 

De K2-tjes werken verder in de werkbundel. Elke opdracht krijgt een gekoppeld doel.
Vraag is .. haalt je kleuter dit doel ? 

Ook de puzzelcompetitie gaat gewoon door. 
Zowel de K1-tjes als K2-tjes puzzelen dat het een lieve lust is. 




Een volgende groep kleuters wordt aan het knippen gezet. 
1. Neem je schaar
2. Stop je duim in het kleinste gaatje, de andere vingers verdwijnen in het grote gat
3. Laat je arm rusten op de tafel 
4. Knip nu snippers







Wat hebben wij het druk. De voormiddag vliegt voorbij.
Na het eten, spelen de kleuters buiten. 
Plots hoor ik een stemmetje - Juf Tania, het eten is klaar ! Smakelijk ! 
Het is Amélie .. 
Verse grassoep !! 😉
Onze vroegere directeur loopt tijdens de middagpauze nog eens langs en brengt me op een ideetje. 
Klaar voor het EK ? vraagt hij. 
Niet echt ! antwoord ik. 
Iman legt uit dat we momenteel volop Bashir steunen. 
Hij wil een gouden medaille en wij ook ! vult ze aan. 
Helemaal haar juf zie !! 😂

Nu het droog is, haal ik de doelen uit het fietshuis. 
De haken zijn reeds lang zoek dus hou ik de doelen in bedwang met pannen 😉
Ze blijven rechtop en dat is wat telt. 

Onze klas telt 22 kleuters, goed voor twee elftallen of twee ploegen. 
En twee ploegen spelen samen met één bal (O, wat is dat een moeilijk gegeven !) 
De ene ploeg scoort enkel in het doel van de andere ploeg dus nooit in eigen doel. 
Mijn kleuters knikken bevestigend - ik denk dat ze de spelregels begrepen hebben. 
Het fluitsignaal geeft de start van de match aan. 
Wat een stelletje ongeregeld.. 
er wordt meteen handbal gespeeld, 
anderen gaan gewoon op de bal liggen, 
nog anderen springen het veld op met de skippybal
en eigen doel of niet .. scoren zullen ze !! 
Ook als ze in eigen doel schieten, wordt er gejuichd.. 😁
En onze keeper heeft een probleempje met het haar - ze raakt verstrikt in het net. 

Er is nog heel veel werk aan de winkel maar het komt goed .. ik heb nog tot half juni 😅
Ik hoop alleen dat de Rode Duivels de spelregels beter onder de knie hebben. 




Het is vrijdag - het weekend staat voor de deur ..

alleen is er nog een teamvergadering af te werken - de laatste van dit schooljaar, 

een pittige met heel veel agendapunten. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten