dinsdag 14 mei 2024

13 mei 2024

 

Een nieuw project wacht .. en wat voor één .. 

wij gaan dieren spotten, niet zomaar dieren .. wij gaan the big five  achterna .. 

Ja, je leest het goed : Wij gaan op Safari ! .. en dat met de volledige kleutertuin. 

Wie op reis gaat, maakt plannen..
We nemen er de 🗺️ wereldkaart bij
 - we zoeken het vertrekpunt op en eindigen bij onze bestemming ‘Afrika’

We vullen onze koffer en nemen ook lectuur mee voor onderweg. 


Ik denk klaar te zijn maar daar heb je mijn kleine volkje ..
Juf, je vergeet de zonnecrème ! 
Juf, je neemt toch stapschoenen mee ? 
En kleren ? 
En een pyjama ? 
Zullen we ook eten meenemen ? 
Volgens Anas is het niet nodig om eten mee te nemen. 
Waarom niet ? vraag ik. Wat gaan we dan eten ? 
Het antwoord is zo eenvoudig - we eten bananen zoals de apen 🙈 


Mikayla is in haar nopjes.. samen op Safari, dat lijkt heel erg leuk !! 
En kijk juf, ik heb de strepen van een zebra..
Dit is het startschot voor mijn kleuters om strepen te spotten..
Ik heb streepjessokken, en kijk mijn T-shirt .. allemaal strepen, zelfs enkele onderbroekjes komen in de selectie zebrastrepen terecht.. het zijn en blijven nu eenmaal kleuters 😄

Na de plaspauze krijgt het project nog meer vorm..

Wij eten bananen, juf ! Alle kleuters mét banaan verzamelen zich.. 

Africa, heer we come .. 




Maélie neemt haar broertje mee op Safari.
Het is immers zijn eerste schooldag en er staat zoveel te gebeuren.
Gelukkig is grote zus er om een beetje houvast te bieden.

De zon schijnt en buiten voelt het lekker warm aan dus gaan we samen krullenbollen .. 
volledig in het thema ‘Samen op Safari’ 
We maken enkele schrijfoefeningen, vooral de cirkelbeweging zoals de letter O van Olifant is een moeilijke.
We oefenen in de lucht en schrijven uiteindelijk de O op de grond en 
uit die O ontstaat een leeuw met wilde manen. 
Overal waar je kijkt, duiken leeuwen op maar wij zijn niet bang .. 


























En zijn we eenmaal klaar dan slingeren we in golfjes langs de leeuwen.
Met de kaart in de hand gaan we op weg .. wat een reis, wat een belevenis.


Het zit snor. Het wordt een fantastische reis .. ik voel het nu al.

Terwijl we toch op dit mooie continent verblijven, gaan we samen met Bashir oefenen.
Onze conditie is top en met dit mooie weer genieten we dubbel en dik van het bewegen in openlucht. 
Heerlijk ! 











Tijd om een slokje te drinken op onze tocht.. 
en om te smeren met lekker veel zonnecrème..
Dankzij ons project ‘zonneblinde school’ brachten heel wat kleuters zonnecrème mee naar de klas. 
Voor andere kleuters is dit een oproep.. breng een tube zonnecrème mee.. 

Mama vitamientje - ook wel bomma genoemd door onze kleuters - is voor de derde keer oma geworden
Geen fruit deze week maar lekkere zoete koekjes, halalsnoepjes en chocolade voor iedereen
Dank je wel en gefeliciteerd ! 


Wat een topdag.. 

Na school haast ik me naar de kapper,
dan gaat het opnieuw richting Eeklo voor een uiteenzetting over het secundair onderwijs
Gevolgd door een hapje en een drankje in het KA. 
Om 23.19 uur kom ik thuis aan - de schooldag is ten einde .. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten