donderdag 8 juni 2023

8 juni 2023

 


Iets na zeven uur zit ik op de fiets, richting Eeklo.

Het wordt een mooie dag. 

Ik fiets voorbij de kraampjes en sla de remmen dicht als ik 'kersen te koop' zie staan. 

Dit is het helemaal ! Mijn dag wordt nu al niet beter 😉

Even verderop zie ik de feesttent van onze school. Een kleine tussenstop, een babbel ..

en dan weer verder .. eindbestemming :  school. 

Nu is het wachten op de kleuters. 

Eén voor één strompelen ze door de schoolpoort .. sommigen hebben zelfs twee tassen bij,

eentje met de gevraagde picknick, extra drank en dessert, 

een andere tas met handdoek en reserve-kledij / zonnecrème.

Eerste opdracht van de dag : Schooltassen controleren !!! 
Heeft iedereen de picknick bij ? 
De handdoek en reserve-kledij stapelen we - elk heeft een plekje, zo vinden we straks alles snel terug. 
En juf maakt foto's. Uit ervaring weet ik dat kleuters niet steeds hun spullen herkennen
en dan wordt het echt een zoektocht.
 Door het nemen van een foto blijf ik van verdere verrassingen gespaard. 😉

Ook Mikayla had een foto maar juf was net iets té snel. Gevolg : foto is niet voor publicatie vatbaar. 
Helaas heeft niet iedereen reserve-kledij bij. Ik zoek wat spullen bij elkaar uit onze schoolreserve. 
Op het einde van de dag zit ik met een berg natte broeken die ik deze avond nog moet wassen. 
Kleuters die een T-shirt aan hebben van school brengen die zo snel mogelijk fris gewassen terug mee naar school. Ik heb geen reserve meer. 










We starten de dag met een animatiefilmpje over een olifant die leert zwemmen. 
Gewapend met een zwemmuts duikt hij het water in. 
Ondertussen help ik juf Joke met de allerkleinsten.. 
Schooltassen sorteren en controleren, fruitdozen en drinkflessen verzamelen per klas,
plaspauze inlassen en pampers verversen. 


We eten ons fruitje en na de speeltijd gaan we smeren. 
Of zoals Kapitein Winokio zingt : Smeer me in, smeer me in .. van hier tot aan mijn kin .. 
Wie zonnecrème heeft, kan smeren. 
Elk jaar koop ik 2 flessen zonnecrème maar nu is mijn voorraad uitgeput. 
Dus als je naar de apotheek gaat, koop een fles/tube, schrijf de naam van je kleuter op de verpakking en stop deze in de schooltas. Zo kan ik altijd en overal smeren. 

Mijn kleuters hebben geleerd zelf te smeren. 
Een flinke laag zonnecrème én klaar. 
Plekjes (zoals de rug) wort door een klasgenootje ingesmeerd waarna de juf nog eens extra smeert in nek, op schouders en oren. 
We zijn klaar voor het enige, echte waterfestival van de Tandem.








Groep per groep trekken we naar buiten. 
De schoenen hebben we veilig opgeborgen in de klas. 

Helaas zet ik iets té snel de kraan open terwijl juf Kelly nog bezig is met de aansluiting van de bloem. 
Ik hoor ze brullen .. auw, koud !! 
Oepsie, sorry collega voor deze verfrissende douche - ik zal het nooit meer doen (hoop ik) 😁
Ook meester Pierre-Louis komt aansluiten. Hij helpt enkele uren bij de oudste kleuters. 
Wat hebben ze een pret.. onze kleuters en de collega's ! 
Of zoals Liv het zo mooi verwoorde .. Gelukkig zijn jullie niet naar de markt ! 
Alleen deze ene zin verwoordt hoe leuk ze het vinden om eens lekker fijn te spelen. 



























Kletsnat zijn ze. Op blote voeten door de zaal gaan we naar de klas, droge kleren aantrekken. 
Ik heb een rode (lees ; kleurrijke) loper uitgelegd omdat niemand ten val zou komen. 
De vloer in combinatie met natte voeten of schoenen is levensgevaarlijk. 
Natte kleren uittrekken, je afdrogen en droge kleren aantrekken, het vraagt tijd, veel tijd. 
En dus eten we pas om 12.20 uur - iets later dan gewoonlijk. 
Smakelijk iedereen ! 





Na het eten zijn de kleinsten op. 
Ik maak wat ruimte voor een middagdutje terwijl de oudsten verder spelen op de speelweide.
En wat hebben ze er een deugd van.. In een nog koele klas even rusten doet wonderen.


In de namiddag is er LO met juf Joke.

En ik verzamel de natte spullen van jullie kleuters - vergeet ze niet uit de schooltas te halen aub.

De dag is om .. of toch bijna. 

Omdat er vandaag geen poetspersoneel aanwezig is, ga ik na school nog zelf aan de slag. 

Ik hoop dat ik nog net op tijd ben voor de wielerwedstrijd. 

 

Liv heeft vorig jaar een half uur staan kijken naar de koers, op zoek naar juf Tania 😂

Ook toen was ik met de fiets. Zij ging met opa naar de kermis en toen ik vertelde dat ik zou passeren met de fiets .. tja, ze dacht dat ik mee zou fietsen om te winnen 😁

Dus opgelet .. ik passeer er dit jaar opnieuw ! 

Hoop dat mijn supportersclub aanwezig zal zijn. 

Zo voel ik me ook een 'ster voor één dag' 😉

Het is 16.49 uur - ik kom eraan op de fiets 

(Hopelijk geen tegenwind want die had ik deze morgen al - het mag al eens meezitten, niet ?) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten