zaterdag 24 juni 2023

24 juni 2023

 

Nog welgeteld één schoolweek en ik heb nog zoveel te doen.

De wasmand puilt uit,

 dus deze ochtend vroeg uit de veren om een eerste lading in de machine te proppen.

Nu het nog fris is, wals ik als een witte tornado door het huis. 

Rond 10.00 uur maak ik me klaar om boodschappen te halen.

Een cadeautje voor mama vitamientje levert me een parkeerboete op in Eeklo.

Ik vergat mijn blauwe schijf te plaatsen. Hoe is het mogelijk ! 

In de winkel gaat een licht op .. o neen, mijn parkeerschijf.. té laat .. 

ik was amper een half uurtje in de winkel.. 😳

€ 25.00 lees ik op het ticket dat onder de ruitenwisser steekt. 

Dank je wel, Eeklo - mijn eerste boete ooit en dan nog in Eeklo, 

de stad waar ik al vele jaren werk.

Ik herinner me plots het incident in de autokeuring,

waar ik een opmerking kreeg over de lettercombinatie van mijn nummerplaat. 

Die zou voor verwarring kunnen zorgen (en dat na 24 jaar)

 - wel, om me op de bon te sleuren, is er alvast geen verwarring 🙄.

De nummerplaat klopt als een bus. 

Na deze tegenvaller rijd ik door naar de winkel.

 Omdat het volgende week heel druk is 

en er geen tijd rest om boodschappen te doen voor het frietjesfeest,

 koop ik de benodigdheden voor het feest vandaag in het grootwarenhuis..

Eenmaal aan de kassa, gaat het fout.

 Geen enkele kassa wil nog scannen. 

Daar sta je dan. 

Wachten is de boodschap. 

Het systeem wordt uitgeschakeld en heropgestart. En dat duurt even !

Om gek van te worden.

Ik neem een wijs besluit, 

vandaag ga ik de deur niet meer uit - 

er kan me dan ook niks meer gebeuren (hoop ik toch🫠) 


1 opmerking: