maandag 12 juni 2023

12 juni 2023

 

Eindelijk is het zomer ! 

Deze morgen geeft de thermometer in de klas al 27 graden aan. 

Het wordt een dag van zweten en puffen, zonnecrème smeren  én heel veel drinkpauzes inlassen. 


We zijn toe aan het laatste thema dit schooljaar..

What a wonderful world (naar het lied van Louis Armstrong - een klassieker)

Op You Tube vind je een leuke versie van dit lied, waar kinderen wereldwijd het lied zingen. 
Meteen haal ik er de wereldbol bij.
Wist-je-dat onze Aarde veel te groot is om mee te brengen naar onze klas ? 
Wist-je-dat de Aarde een planeet is ? 
Wist-je-dat wij op die planeet wonen ? 
Wist-je-dat onze planeet Aarde door de ruimte zweeft ? 
Dat is even schrikken voor mijn kleuters ? 
Echt juf ? Ik voel dat niet dat ik vlieg ! zegt er eentje. 
Echt waar ! Dat is zo ! Maar ik zweef met je mee ! Ik zie enkele geruststellende blikken.
Als de juf meezweeft door de ruimte is het wel ok, zie ik ze denken 😉
Ik ga verder met de wist-je-datjes .. 
Wist-je-dat op onze Aarde mensen wonen met een verschillende huidskleur ? 
Wist-je-dat de Aarde vele continenten heeft ? 
Wist-je-dat er niet alleen mensen, maar ook bomen, planten, bloemen op de aarde groeien.
Wist-je-dat er op Aarde ook heel veel dieren wonen . 
Wist-je-dat de Aarde de enige planeet is met water en vele zeeën. 
O ja juf, ik weet er nog eentje .. Wist-je-dat op de zeeën piraten leven ? 😂
Dat heet dan inlevingsvermogen !

We krijgen een opdracht : Schilderen de aarde ! 
Maar hiervoor gebruiken we een aparte techniek.
Later zullen we een cirkel knippen, de vorm van onze planeet. 
We gebruiken twee kleuren : Groen voor land en blauw voor zee. 








Op warme dagen is het smeren geblazen. 
Wie zonnecrème in de schooltas heeft, krijgt een smeerbeurt.



En bestaat er zoiets als rode neuzendag maar vandaag is het .. witte neuzendag 😉
en in het geval van Ilham .. blauwe neuzendag 😁


De schooldag eindigen we met "what a wonderful world" 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten