dinsdag 6 juni 2023

6 juni 2023

 


In 'mijn Knuffelkoning' ontmoeten we vandaag de Dromenkoning.

Elke avond schikt hij de dekentjes in de bomen van het bos

 en wacht hij geduldig tot de dieren komen slapen.

Niemand gaat slapen zonder een verhaaltje .. 


En zo komt ons gesprek op 'zoete dromen' 

Maélie droomt over K3 , Frinn over een dag aan zee, ..

Maar er bestaan evengoed 'enge dromen'.

Rafaelle droomt over heksen op een bezem

 .. en ik word er zot van, hé juf ! 😁gaat ze verder.

Kan ik best geloven, Rafaelle.

En dan komt het : Ik droom over jou, juf ! vertelt een kleuter.

Ik vraag me stilletjes af of dit een zoete droom is of eerder een enge ??!! 😏


De geschenken voor vaderdag zijn bijna klaar.. 

hier en daar is er nog een kleine opdracht af te werken. 

Als alles meezit, geef ik morgen het geschenkje mee.

Mijn K2-tjes werken enkele opdrachten af in hun observatieboek - ook hier zijn  we bijna klaar.. oef ! 



Onze jongste kleuters (peuters en eerste kleuterklas) zijn vandaag op stap. 
Wie recent is ingestapt in het schoolleven heeft een extra dag vrij of sluit aan in mijn klas. 
Vandaag hebben we Billie op bezoek, een kleine - fijne meid. 
En mijn stoere rakkers zorgen heel goed voor haar. 



Na de speeltijd gaat het richting moestuin.
De boontjes hebben nood aan een eigen stukje grond. 
Iedereen neemt iets mee .. 
een spade, een hark, potaarde, een gieter en natuurlijk .. niet te vergeten, ons plantgoed. 

Ik vraag mijn kleuters voorzichtig te zijn met de  tere plantjes.
Nu moet je weten dat de moestuin slechts enkele meter van onze klas ligt. 
Alle plantjes komen veilig aan behalve het plantje van Jayden. 
De twee stengeltjes zijn gekraakt.
Maar Jayden houdt vol, ik eet graag boontjes, juf ! 
Ik vrees dat dit het einde is, Jayden. Gelukkig heb ik een 20-tal bonenstruikjes. 😂😂







Oei, de moestuin ligt er heel stoffig bij.. ik vrees voor het groeiproces van onze bonenstruiken. 
Maar ik heb een noodplan en laat de potaarde aanrukken.
Kuiltjes graven, wat potaarde erin.. plantje planten en kuiltje dicht. 
Ik hoef niet alleen te graven, mijn kleuters graven als volleerde mollen 😁



Het is een stralende dag en we genieten volop van het buitenleven. 
Als ik mijn bengels zie genieten, krijg ik een instant, ontspannen vakantiegevoel. 
De plaatjes spreken voor zich...heel veel levensvreugde bij elkaar 😉 















Na het aanplanten, rest er nog enkel de plantjes water geven. 
Een hele winter lang hebben we regenwater gespaard van het fietshuis.
Vandaag bevloeien we de moestuin met dit water. 
Als ik de kraan opendraai, komt er geen druppel uit de regenton.
Net als ik me buig om alles eens te bekijken, spat het water uit de kraan.
Gevolg .. juf heeft een nat pak tot groot plezier van de kleuters.







Water en kleuters .. ik hoef het waarschijnlijk niet te zeggen .. 
dat is écht écht écht het allerleukste .. en de plantjes zijn  blij met een portie water.








In de namiddag is er LO met juf Joke.

Billie doet een middagdutje en ik werk stilletjes verder in de klas.

En na een drukke schooldag wacht er nog een personeelsvergadering. 

Tot morgen..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten