vrijdag 23 juni 2023

23 juni 2023

 

De strijd wordt gestreden in de Tandem... en die zal hevig zijn. 

Ik hou wel van een beetje competitie, moet kunnen.

Ik ben al heel vroeg op post en

 heb zo mijn onderonsje met de jury van de Olympische Zomerspelen -  editie 2023 😁

Meteen steek ik een tandje bij en verander de kleutertuin in een Belgisch sportdorp.

En ik snijd fruit voor het voltallige Team Belgium .

Toch extra punten waard hé, beste jury ??😉






Deze twee jongens zijn helemaal mee met mijn verhaal.
Sinds gisteren zijn mijn kleuters op de hoogte van mijn snode plannen
 en die extra punten van de jury willen we echt wel binnenhalen.
Dus melden Conor en Owen zich deze morgen aan met vlaggen van onze Nationale driekleur. 👍
Mooi zo, jongens. That"s the spirit ! 
We starten de dag met een lichte opwarming - even de spieren losgooien. 
En meteen valt op hoeveel jonge sporters gekleed zijn in de combinatie zwart - geel -rood.
Ook dit levert extra punten op .. en laten we nu de grootste klasgroep zijn 😂
Ook aan inzet ontbreekt het ons niet .. 
zouden we hiervoor ook een extra punt uit de wacht kunnen slepen bij de jury ? 
Vragen staat vrij .. ik waag mijn kans // outfit .. 2 extra punten. Yes !!!!








Team Belgium ! 










Na de teamfoto gaat het in looppas terug naar het Belgisch sportdorp.

Elke speler wordt voorgesteld - Representing Team Belgium ..
Conor
Anas
Omar
Jayden
Myla
Mattheo
Owen
Ilham
Mikayla
Frinn
Rafaelle
Nawaz
Jazzlynn
Amelie
Maelie
Eleonore
Avin
Nyima
Juf Joke - onafhankelijk jurylid geeft de opdrachten voor vandaag prijs.
We maken een reis doorheen 5 landen ; België - Duitsland - Frankrijk - Italië en Spanje.
We blijven gelukkig op Europese bodem want ik vreesde even voor een jetlag. 😉
Wij starten in eigen land en gaan op zoek naar onze Nationale driekleur zwart - geel -rood
Dat heeft mijn team snel gevonden.
We spelen allerlei spelletjes met de parachute.
Galmt het Belgisch volkslied over de Tandem dan is het verzamelen geblazen in het Belgisch sportdorp.














De volgende opdracht ligt in Duitsland. Ook nu moeten we terug op zoek naar de vlag.
Wat gek, ze hebben daar de identieke kleuren zoals in België. 
In Duitsland wordt het een té gek spel. 
Ons team wordt gesplitst. 
Het ene team mikt met ballen de blikken van de bank, 
het andere team moet even snel de blikken terug op de bank plaatsen. 
Wat een karwei .. natuurlijk voeren we ook eens een wissel door.














Ook voor creativiteit zijn er extra punten te verdienen vandaag dus maken we een aparte opstelling.
Jury, kom je eens kijken ? 
Het werkt, we scoren alweer 2 extra punten. 😁


Bevoorrading ! 


Tijd om de bevoorrading uit de koeling te halen. 
Ik probeerde een combinatie te maken van onze Belgische vlag ..
gele meloenen, rode bessen, .. alleen de druiven zijn niet donker ..
 maar dat vindt Team Belgium niet erg.
Smullen maar ..
En ook de bevoorrading levert mijn team extra punten op 😂😂
Ik verberg angstvallig onze puntenkaart want juf Kelly en juf Ilse willen de kaart
kost wat kost bemachtigen en sjoemelen met onze eerlijk verdiende punten. 😒










Echte sporters hebben zo hun eigen collectie 😉
.. en dan nog met het nummer van mijn favoriete speler (Eden Hazard) 
Na de bevoorrading verplaatsen we ons naar het zonnige Italië.
Ook de Italiaanse vlag heeft 3 kleuren : rood - wit - groen.
Aanvankelijk ligt er een fietsparcours voor ons klaar. 
We wijken af van het parcours en rijden het Belgisch Kampioenschap  op Italiaanse bodem.
Heel creatief als je het mij vraagt .. maar wat denkt de jury ?? 
Net zoals in het BK-tijdrijden valt een plaatselijke bui. (veroorzaakt door de plantenspuit van juf Tania) 
Mijn team giert het uit. Gelukkig geen uitschuivers voor mijn jonge sporters en
ook geen gracht in de buurt 😁






Wat mijn collega's niet weten is dat ik een anonieme dopingcontrole heb aangevraagd. 
Meester Ken voert die met verve uit 😂😂
Hij heeft voor elk wat wils .. 
een bidon van 5 liter, een waterkan van 2 liter, een maatbeker van 1 liter
en een mini-flesje.
Ook dat hoort bij de sport .. dopingcontrole ..
 een mens zou toch niet willen dat we met 'positieve' spelen zitten hé ? 



Juf Kobie en juf Lien zien erop toe dat alles verloopt zoals het hoort. 
En het resultaat van de controle geef ik ook meteen maar eens mee : 
Opvallend zoet, een staal met bubbels en een opvallende gele kleur ! 
Er is vervalsing in het spel, zo blijkt. 
De afgenomen stalen worden verder doorgestuurd voor onderzoek
 want die lijken verdacht veel op limonade. 😂
De jury kan dit niet appreciëren en neemt enkele punten van de score.
 Ik hoopte op diskwalificatie !😉
nadat ik mijn fles limonade had opgeofferd 😉
Ik zei het toch .. het spel zou hard gespeeld worden. 



Op naar la douce France.
We spelen er een estafette van waterspelletjes. 
4 groepen sporters gaan de strijd aan met elkaar. Ik neem de tijd op .. lopen maar ! 










Ik fluister de jury in dat aërodynamica heel belangrijk is in de sportwereld. 
Dus worden de trainers / soigneurs van het kleuterteam onderworpen aan een beencontrole.
Wie heeft de zachtste benen ?? 
Volgens de jury is dit juf Cheyenne.. omgekochte boel .. ik laat me niet zomaar aan de kant zetten - 
heb gisteren extra tijd in de badkamer doorgebracht voor een scrub van de benen.. dus neen, dit kan niet. 
De jury probeert mijn protest in de kiem te smoren en als ik niks meer mag zeggen 
dan spuit ik water richting jury ! 

Ik kan het echt niet geloven .. juf Cheyenne gaat lopen met de extra punten.
Mijn kleuters zijn er het hart van in, ocharme 

Het loopt tegen etenstijd aan.
We verzamelen in het sportdorp.
De teamliedjes worden gespeeld.. 
We are the champions - kampioen zijn is plezant - simply the best .. 

Van verbroederen is nog geen sprake want na het eten hebben we nog 1 land te bezoeken, Spanje.



Na het eten is er die heerlijke siësta .. compleet uitgeteld !

Eviva Espagna .. 

We mikken op doel én scoren. 
Ik zet mijn joker in want ik heb twee topscorers aan de ring , Matthew en Conor. 
En wat een souplesse.
Super, jongens ! 











Officiële aankondiging van het winnend team 🥹 Het ontroert me ! 
Well done team ! 🏆🏆🏆

1 opmerking:

  1. Dikke proficiat! dit heb je verdient juf Tania ! en de kleutertjes uit je klas

    BeantwoordenVerwijderen