zaterdag 17 juni 2023

14 juni 2023

 

Een vroege ochtend in de Tandem.. 

Alle deuren en ramen wagenwijd open,

een fris sopje én poetsen maar -nu het nog min of meer fris is in de klas. 

Met  28 graden is de klasvloer snel droog en de klas ruikt oceaanfris 

(staat toch op het poetsprodukt te lezen) 

What a wonderful world .. deel 2 van de knipronde ; Volg de lijn en maak kleine knipjes. 
Bij de meesten oogt de wereldbol rond, maar hier en daar ontdek ik een wereldbol met een hoek af 😁




I see trees of green .. dus stempelen we met allerlei groentinten.
 Later wordt er een boom getekend met potlood. 
Het fruitproject 'Oog voor lekkers' is afgelopen. 
Ouders worden verondersteld om nu zelf fruit mee te geven op woensdag.
De communicatie kwam van ons secretariaat maar niet iedereen heeft dit bericht gelezen en 
dus zijn er heel wat kleuters zonder fruit. 
Gelukkig hebben we nog een voorraadje fruit van mama Vitamientje en dat 
verdelen we onder onze kleuters. 

Na de speeltijd verzamelen we alle plantjes in de klas, ook zij hebben dorst.
En er zijn veel plantjes, heel veel plantjes, té veel plantjes 😁.. 
maar deze zijn goed voor de luchtkwaliteit in onze klas.

Terwijl enkele kleuters zelfstandig met verf aan de slag gaan,
waag ik het erop om met enkele andere kleuters een parasol op te stellen. 
Heel mooi, juf ! vinden mijn kleuters.. Gezellig ! 
Dit voelt aan als vakantie ! 
Nu nog een bistro-setje en ik heb mijn eigen zomerterras😏
Het einde van het schooljaar komt steeds dichterbij.
Met het mooie weer, wil ik de wasmachine in werking zetten en dus verzamelen mijn kleuters de poppenkleding, schilderschorten, dekentjes, kussenslopen, knuffelberen .. 
Alles verdwijnt in grote vuilniszakken. 

Komende zaterdag trek ik naar het wassalon. 
Ik wissel mijn biljetten in voor muntstukken en ga voor XL- wasmachines. 
Zo is alles in één dag gewassen én gedroogd. 
En van het wassalon rijd ik dan door naar de self-carwash,
door de aanhoudende droogte ziet mijn auto er niet uit







Uit de kindermond : 

Juf Tania, ben jij ooit geboren ? wil een kleuter weten. 

Hebben je mama en papa je dan 'Juf Tania' genoemd ?  gaat de kleuter verder 

😁😁😁

Ik ga even mijn geboortekaartje nakijken.. Neen, er staat geen 'Juf4 Tania op. 

Waarom niet ? Dat is raar ! gaat de kleuter verder. 

Omdat ik toen nog geen juf was, antwoord ik. 

Een ander wil weten wanneer ik écht juf ben geworden .. 

Ik som op : 3 jaar heb ik kleuterklas gelopen,

6 jaar heb ik mijn tijd doorgebracht op de lagere school om te leren lezen, schrijven en rekenen,

nadien nog eens 6 jaar middelbaar onderwijs om talen/economie te leren

 (Latijn - Frans - Engels, Duits ..)  

om vervolgens 3 jaar hoger onderwijs (nu bachelor) te hebben gevolgd .. en toen was ik juf ! 

En nu ga je nog naar school ! lacht de kleuter. 

Ik bedenk dat iedereen het heeft over levenslang leren ! Als ik geen toonvoorbeeld ben 😉


Heeft iemand al ooit bomma-armen gezien ? 

Rafaelle wel ! 

Ze wrijft over mijn armen en zegt plots : Juf Tania, jij hebt geen bomma-armen ! 😁

Oef, gelukkig maar ! Waar halen ze het ?! 


Misschien heeft iemand het opgemerkt, maar ik heb sandalen met schelpjes. 

Dus vraagt een kleuters : Waar heb je die schelpjes gehaald, juf ? 

Aan zee ! grap ik.

Heb je daar een orka gezien ? gaat ze verder. 

Nu vertelde ik onlangs in de lesjes actua dat er boze orka's zijn die boten omduwen.

En dan komt het .. 

Jammer dat je geen orka gezien hebt, nu  weet ik niet of die jou zou opeten, juf ! 

Wel heb je ooit 😂

Geen opmerkingen:

Een reactie posten