donderdag 30 september 2021

2 - 3 oktober 2021

 Liedjes / versjes .. 

Kleurenlied 

Dit is groen

en dat is blauw

Oranje, paars en geel

Dan grijs en paars en roze..

kleuren 't zijn er veel

Dit is zwart en 

dat is wit 

.. maar welke kleur is dit ? 


Fietsen

Fietsen fietsen fietsen

zonderwieltjes opzij

Nog even dan durf ik 

zonder mama of pap erbij

De één geeft me een zetje, 

de ander vangt me op

Met fietsen heb ik pret

zolang ik mij maar niet stoot 

Fietsen fietsen fietsen 

doe ik zo hard ik kan

als ik harder zou kunnen 

werd ik duizelig ervan

Mijn wielen zijn wat kleiner,

mijn benen nog te kort

maar later is het fijner 

als ik even groter wordt

Fietsen fietsen fietsen

Ik rijd overal naartoe

zo lang en vaak ik kan

daarvan word ik echt niet moe.

Ondanks kou of regen

trap ik nu maar door

Ik fiets de wereld rond en zet mijn beste beentje voor

Ik fiets de wereld rond en zetmijn beste beentje voor 


De mooiste der klassiekers .. Parijs-Roubaix of de Hel van het Noorden 

Een wedstrijd vol dramatiek en heroïek én zelfs een vleugje commedia dell'arte... 

maar daar zit de Italiaanse winnaar voor iets tussen 😀



Ook deze keer is er geen podiumplaats voor Wout..

geen medaille voor de winnaar maar een unieke kassei.. 

en het mooiste volkslied ter wereld schalt over de piste van Roubaix.

Wat wil een mens nog meer op een herfstige zondag ?!? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten